נפתלי בנט: "אני המועמד המוביל להחלפת ראש הממשלה"

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אומר כי הוא המועמד המוביל בקרב מצביעי הימין להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו במידה ויפרוש מתפקידו: ". עם זאת הוא מדגיש כי במקרה של הגשת כתב אישום "החוק אומר שהוא לא חייב להתפטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/17 13:40 כא באב התשעז

נפתלי בנט: "אני המועמד המוביל להחלפת ראש הממשלה"
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אומר היום בראיון לרשת ב' כי לפי סקרי דעת הקהל הוא המועמד המוביל בקרב מצביעי הימין להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו במידה ויפרוש מתפקידו בעקבות חקירות המשטרה והפיכתו של ראש לשכתו לשעבר ארי הרו לעד מדינה נגדו. "אנחנו מתחזקים בסקרים", אמר בנט, "בחמישה סקרים שנערכו בשבוע האחרון אנחנו בהתחזקות. בכל הסקרים בקרב הימין בחרו בי למצב של היום שאחרי (נתניהו)".

בנט התייחס גם לחקירות ראש הממשלה וחזר על עמדתו בשבועות האחרונים כי בשלב זה אין צורך שראש הממשלה התפטר: "לא באנו בשביל הסקרים. יש חשיבות ליציבות הממשלה". השר בנט אמר גם כי ההפגנות השבועיות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הן חוקיות אך לא לגיטימיות. "זה נועד להשפיע על היועץ המשפטי. אף אחד לא רוצה שהוא יקבל הכרעות לפי עוצמת ההפגנות. כולנו רוצים שההכרעות תתקבלנה לפני הנתונים".


בנט ציין כי גם אין חובה חוקית להתפטרות כזו גם לאחר הגשת כתב אישום: "האם נתניהו יכול להמשיך בתפקידו? החוק אומר שהוא לא חייב להתפטר. ההיגיון הוא לא לתת לאדם אחד להוביל את מדינת ישראל לקלפי - במקרה הזה היועץ המשפטי".

"צריך לראות איך נראה דבר כזה, אנו מאוד רחוקים מזה. קודם כל המשטרה צריכה להמליץ על כתב אישום ואחר כך היועץ המשפטי צריך לומר שהוא רוצה להמליץ", אמר ר החינוך ואמר: "זה היפותטי בשלב זה. אין אפילו המלצה לכתב אישום. לא אני אומר, החוק אומר, סעיף 18 בחוק יסוד הממשלה".