"נפלתם על השכל?": שירת "אני מאמין" גררה תגובות נזעמות

כתבה בחדשות עשר "חשפה" מקרה נוסף של "הדתה" בצה"ל, כשחיילים פתחו בשירת הטקסט הדתי בסיום קורס מ"כים. צה"ל התנצל וכינה את האירוע "חריג". ח"כ סמוטריץ' הגיב בזעם: "פחדנים שמפחדים מכל מה שמריח ריח יהדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 21:21 יא באדר התשעח

"נפלתם על השכל?": שירת "אני מאמין" גררה תגובות נזעמות
חיילים מתפללים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

"קומץ מטומטמים מהפלג הקיצוני בציבור החילוני צועק קצת וצה"ל רץ להתנצל?!", כך כתב הערב (ב') ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שזעם על כתבה ששודרה אמש בחדשות עשר, שבה "נחשף" מקרה נוסף של "הדתה" בצה"ל. 

בכתבה תואר כיצד בטקס סיום קורס מ"כים שנערך ביום חמישי בעיר הבה"דים, החלו החיילים לשיר "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח" מיד לאחר שירת התקווה. אחת הצופות בקהל, יעל זכריה, סיפרה כי "האירוע היה מאוד מפתיע ובוודאי לא לפי כללי הטקס. נדמה היה שגם מפקד הטקס התבלבל לרגע, כיוון שלא עשה דבר כדי לעצור את השירה הזאת".

בתגובה לכתבה אמרו בצה"ל כי "מדובר באירוע חריג ואחריו התבצע חידוד נהלים בבסיס וביחידות השונות שאליהן החיילים משויכים".

סמוטריץ', ששיתף את הכתבה בחשבון הטוויטר שלו, כתב תגובה נזעמת: "תגידו, נפלתם על השכל?! שירת אני מאמין במדינה יהודית היא בעיה שצה"ל צריך להתנצל עליה?! קומץ מטומטמים מהפלג הקיצוני בציבור החילוני צועק קצת וצה"ל רץ להתנצל?! משוגעים רדו מהגג. נמשיך לשיר אני מאמין עד שהמשיח יבוא".

בציוץ נוסף הוא כתב: "אכן, הדתה מזעזעת. אמנם יהודים באושוויץ שרו את השיר הזה בכניסתם לתאי הגזים. אבל במדינת ישראל זה כבר הדתה. פחדנים שמפחדים מכל מה שמריח ריח יהדות נמאסתם".