נפטר אחד מגדול רבני העולם החרדי

ברוך דיין האמת. הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן נפטר הבוקר (ג') בבית החולים מעייני הישועה לאחר שלקה בדום לב ומאמצי ההחייאה לא הועילו. הרב, שעמד בראש הפלג הליטאי חרדי, התגורר כל חייו בדירה פשוטה וסגנון חייו נטה לסגפנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/17 08:02 כד בכסלו התשעח

נפטר אחד מגדול רבני העולם החרדי
הידרדרות במצבו. תמונת ארכיון הרב שטיינמן, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

אחד מגדול רבני העולם החרדי, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן נפטר הבוקר (ג') בגיל 104 בבית החולים מעייני הישועה.

הרב נחשב למנהיג הפלג הליטאי ואחד מגדולי התורה. במהלך הלילה הוא לקה בדום לב ומאמצי ההחייאה לא הועילו. המשטרה נערכת להמונים שיגיעו ללוותו בדרכו האחרונה.

דוברות המרכז הרפואי 'מעיני הישועה': "אנו מאשרים בצער רב על פטירתו של רשכבה''ג מרן הגראי''ל שטיינמן זצוק''ל". הלוויתו של הרב שטינמן בשעה 12:00 בבני ברק.

מאות אלפים צפויים להשתתף בהלווייתו של הרב שטיינמן, והמשטרה נערכת לסגירת כבישים בצירים שעוקפים את בני ברק. בשעות הצהריים צפויים עומסי תנועה כבדים ברחוב ז'בוטינסקי ובכבישים 4 ו-5, הסמוכים לעיר. עומסי תנועה צפויים גם בכביש 1, כביש 443, כביש 471 ובנתיבי איילון.

המשטרה החלה בדילול כניסת כלי רכב בשני הכיוונים המובילים לבני ברק; החסימות מתבצעות בכביש 4 לכיוון דרום, מצומת רעננה למשמר השבעה; בכביש 1 ממחלף בן שמן לכיוון קיבוץ גלויות; בכביש 5 ממחלף קסם לכיוון צומת מורשה; בנתיבי איילון ממחלף גלילות לכיוון מחלף דב הוז, ובכביש 471 לכל אורכו בשני הכיוונים.

הרב שטיינמן, ששימש כנשיא מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה, נולד בלידה וכבר בתחילת העשור השלישי לחייו הוא התמנה לתפקיד ר"מ. בזמן מלחמת העולם השנייה הוא נלקח למחנה העבודה בשאונברג ועסק בכפיה בסלילת כבישים, אולם במהרה פטר אותו מנהל המחנה מהעבודה מאחר ובעיניו הוא היה רוחני.

בשנת 1944 הוא נשא לאישה את תמר קורנפלד בחתונה בת 15 איש בלבד, בשל דרישתו לחסכון בהוצאות. כעבור שנה הם עלו לישראל והתיישבו בפתח תקווה ממנה עברו כעבור מספר חודשים לכפר סבא שם מונה בגיל 32, בהמלצת החזון איש, לראש ישיבת חפץ חיים. עשור לאחר מכן הוא מונה לראש ישיבת פוניבז' לצעירים ובהמשך גם לראש הכולל.

לאחר הקמת מפלגת דגל התורה, בשנת 1988, הוא הוזמן על ידי הרב שך לכהן במועצת גדולי התורה של התנועה ואז הפך לאחד מהגורמים המובילים והמשפיעים בציבור החרדי. עם פטירת הרב שך בשנת 2001 הוא קיבל את ההכרה כמנהיג בציבור הליטאי, לצדו של הרב יוסף שלום אלישיב שהיה מנהיג המחנה הליטאי בתקופה זו.

לאחר פטירת הרב אלישיב חל פיצול במחנה הליטאי כשבראש מחנה הרוב ניצב הרב שטינמן, אשר שימש כסמכות הרוחנית העליונה של מפלגת דגל התורה. במהחך כל חייו, ועל אף מעמדו הרם, הוא התגורר בדירה קטנה ופשוטה בבני ברק וסגנון חייו נטה לסגפנות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן