"נפגעות עזרא שיינברג" טוענות כי הסדר הטיעון לא על דעתן ומארגנות הפגנה

בשבוע הבא ייערך דיון בעונשו של עזרא שיינברג מצפת, שהורשע ע"פ הודאתו בביצוע עברות מין ב-8 נשים. "נפגעות עזרא שיינברג" מארגנות הפגנה מחוץ לדלתות ביהמ"ש, וטוענות כי כי הסדר הטיעון נסגר בניגוד לרצונן של 6 נשים מתוך ה-8

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/17 09:39 כו בחשון התשעח

"נפגעות עזרא שיינברג" טוענות כי הסדר הטיעון לא על דעתן ומארגנות הפגנה
עזרא שיינברג, צילום: Basel Awidat/Flash90

לפני שנה נפתח משפטו של ראש הישיבה וראש הקהילה מצפת, עזרא שיינברג, שהכה בהלם חסידים ומאמינים רבים. קהילת אורות האר"י ספגה מהלומה קשה עם פרסום התלונות הקשות ומאסרו של שיינברג כשניסה להימלט מהארץ. אנשי הקהילה שהיו מעריציו הגדולים של שיינברג התנערו ממנו באופן מיידי.

ביולי השנה בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את שיינברג, על פי הודאתו, בביצוע עבירות מין ב-8 נשים, תוך שרימה אותן. שיינברג הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, שאינו כולל הסכמה לעניין העונש. בהסדר צוין כי התביעה תבקש לגזור על שיינברג כ-9 שנות מאסר (8 שנים ו-9 חודשים) בפועל.

ביום רביעי הבא, ה-22 בנובמבר, יערכו בבית המשפט הטיעונים לעונש.

היום, הודיעו "נפגעות עזרא שיינברג" כי הסדר הטיעון נסגר בניגוד לרצונן של 6 נשים מתוך ה-8 מהנפגעות, ועל כן הן קוראות להפגנה מחוץ לדלתות בית המשפט:

"אחרי שנתיים של סחבת משפטית ושל מעמד בו אמינותנו עומדת למבחן בכל מעמד משפטי שעברנו, נסגר הסדר טיעון בין עזרא שיינברג לבין 8 מהנפגעות שנפגעו ממנו.
הסדר הטיעון שנסגר, נסגר בניגוד לרצונן של 6 נשים מתוך השמונה ולמרות כל מלחמותנו והתנגדותנו להסדר הוא נסגר בבית המשפט. פוגעני, משפיל ולא משקף את הזוועות שנעשו בנו.
ביום רביעי ה22/11 יערכו בבית המשפט הטיעונים לעונש.
כל צד יציג את עמדתו על מספר השנים וההגבלות שיוטלו על הנאשם. כל שנה בכלא היא אפשרות לריפוי מבחינתנו ולאור הזוועות שעברנו אנחנו זקוקות ללא מעט שנים.

אנחנו קוראות לכל אדם שרוצה לבער את הרע וליצור עולם מתוקן יותר, לבוא ולתמוך בנו ברגע לא פשוט ולהראות לכל אישה פגועה שהיא לא לבד....!!! תנו לנו להאמין מחדש שיש אנשים שרוצים טוב בעולם.

מחכות לראות אתכם ב22/11 מחוץ לדלתות בית המשפט המחוזי בנצרת בשעה 13:30 

נלחמים על זכותן של נשותכם, בנותכם, אחותכם וכל אישה באשר היא להרגיש בטוחה.
נפגעות עזרא שיינברג"