נעצרה הערביה שסטרה ללוחם צה"ל

עאהד תמימי תועדה בסוף השבוע כשהיא מקללת ומכה קצין ולוחם צה"ל בכפר נבי סאלח ללא תגובה מצדם. על רקע הסערה שהתמונות עוררו, לצד הטענות כי כוח ההרתעה הצבאי נשחק, דווח כי הצעירה הערביה נעצרה בפשיטה לילית על ביתה

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/17 09:00 א בטבת התשעח

נעצרה הערביה שסטרה ללוחם צה"ל
הערביה סוטרת לחייל, צילום: צילום מסך מפייסבוק

הצעירה הערביה שסטרה ובעטה בחייל צה"ל, כפי שתועד בסרטון שהסעיר את המדינה, נעצרה הלילה (ג') על ידי כוחות צה"ל בפשיטה לילית בכפר נבי סאלח, כך טען אביה.

אתמול פורסם סרטון ברשתות החברתיות שבו נראו עאהד תמימי וצעירה נוספת, כשהן מקללות ומכות קצין צה"ל ולוחם נוסף בהפגנה שמתקיימת מדי יום שישי בכפר נגד ישראל.

התמונות עוררו זעם רב בישראל בטענה ששני הלוחמים לא הגיבו למקרה ונתנו לצעירות להשפיל אותם לעיני הסובבים ולעיני המצלמות. בנוסף יש שבחרו להאשים את הדרגים הבכירים בצה"ל על כך שההוראות והחתירה לאיפוק הן אלה שהובילו למקרה.

כאמור, אביה של הצעירה טען כי כוחות צבא פשטו על ביתם ועצרו את בתו אך לפי שעה בצה"ל לא מאשרים את הטענה ולא הוציאו הודעה בנושא.

מי שמתח ביקורת חריפה על הנראה בסרטון היה ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי שאמר כי "על מדיניות הההכלה נשלם בדם יקר. הפחד מארגוני השמאל כמו גם העדר הגיבוי לו זוכים החיילים בשטח מהפיקוד הבכיר נותנים את אותותיהם ושוחקים את ההרתעה של צה"ל בצורה שמסכנת את ביטחונה של מדינת ישראל".

https://www.facebook.com/divnews1/videos/732208293652329/

לדבריו, "תמונות כאלו שמופצות בכל העולם שוחקות את ההרתעה הישראלית לא רק אל מול הערבים ביהודה ושומרון אלא אף בעזה ובאיראן ואל מול יתר אויבינו בעולם. אני קורא לרמטכ"ל לפעול באופן מיידי להחזיר את הגיבוי המלא ללוחמי צה"ל בשטח ולהורות כי כל מפגש או חיכוך בין האויב ובין כוחותינו יסתיים בהכרעה קשה וכואבת".

עוד הוא אמר כי "על חיילי צה"ל להגיב בסיטואציות מעין אלו באופן נחוש ונחרץ ולהביא את התוקפות למעצר מהיר גם אם הדבר כרוך בהפעלת כח, למרות צעקותיהם של נשות ווטש וארגוני השמאל". 

לסיום טען סמוטריץ' כי "החשש מהסלמה משתק את צה"ל גם בעזה וגם ביו"ש, מי שמפחד מהסלמה- ההסלמה תרדוף אחריו. על צה"ל להבהיר לצד השני כי הוא זה שאמור לפחד מהסלמה ומתוצאותיה ההרסניות כלפיו. יש להחזיר את ההרתעה הישראלית לפני שנשלם בדם יקר".