צפו: פלסטינים מנסים לבצע לינץ' בילדים יהודים בשומרון

מספר גדול של פלסטינים החלו ליידות אבנים לעבר קבוצת ילדים שטיילו סמוך לכפר קוצרא. אחד מהתוקפים נורה ונפצע על ידי מלווה הטיול. דובר צה"ל: "כוח צה"ל נמצא בנקודה על מנת להעניק טיפול רפואי ופועל לפיזור הפרת הסדר ולחילוץ המטיילים".

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/17 12:16 יב בכסלו התשעח

צפו: פלסטינים מנסים לבצע לינץ' בילדים יהודים בשומרון
אחד הפצועים בניסיון הפיגוע, צילום: באדיבות המצלם

קבוצת ילדים שטיילה היום (חמישי) סמוך לכפר קוצרא שבשומרון הותקפה על ידי פלסטינים שזרקו לעברם אבנים וניסו לפגוע בהם. אחד ההמטיילים הבוגרים שליווה את הטיול ירה לעברם וככל הנראה הרג את אחד התוקפים, כוח צבא פועל במקום על מנת לחלץ את הנערים.

הנערים הסתתרו במערה שכותרה על ידי התוקפים הפלסטינים עד שהגיעו כוחות הצבא. לפי הדיווחים יש במקום שלושה מטיילים שנפצעו באורח קל. ראש המועצה האזורית שומרון, שהגיע למקום ובקשר עם דרגי הפיקוד בצה"ל קרא "לפיקוד הצבאי לפעול בכל הנחישות כדי לחלץ את הילדים ומלוויהם מהמקום".

יש לציין כי לדברי מארגני הטיול הוא נערך באישור גורמי הביטחון שידעו ואישרו את מסלול הטיול שהיה אמור להיות בין היישובים מגדלים לקידה. עם זאת, כשהגיעו הילדים סמוך לכפר קוצרא הם הותקפו על ידי פלסטינים רבים. מדובר צה"ל נמסר כי הפלסטינים יידו אבנים לעבר המטיילים וכי "אחד מהמתיישבים ביצע ירי לעבר הפלסטינים, זוהתה פגיעה. כוח צה"ל נמצא בנקודה על מנת להעניק טיפול רפואי ופועל לפיזור הפרת הסדר ולחילוץ המטיילים".

האזינו לעדות של אחד ההורים שליווה את הטיול:

בעקבות ניסיון הלינץ׳ אמר מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי אופיר סופר כי "אזלת היד אל מול הטרור היא זו שתביא לאבדן חיי אזרחים חפים מפשע".

לדבריו, "האירוע הקשה שהתרחש  בשומרון בו פורעים ערבים תוקפים קבוצת ילדים ומגיעים לקרב פנים אל פנים מול המאבטחים הוא תוצאה של אבדן ההרתעה ואוזלת היד בטיפול בטרור. מטרידה תעוזת הערבים ואבדן כוח ההרתעה. חדות פעולת המאבטח נוכח חטיפת האקדח מחברו הצילה את האירוע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן