נחתם הצו שמסדיר מוניציפאלית את היישוב היהודי בחברון

מפקד פיקוד המרכז חתם על הצו ובכך הושלם המהלך שיזמו משרדי המשפטים והביטחון, במסגרתו יהנו תושבי היישוב היהודי בעיר משירותים עצמאיים בנושאים שונים. השרה שקד: "תושבי חברון אינם אזרחים סוג ב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/08/17 10:17 ט באלול התשעז

נחתם הצו שמסדיר מוניציפאלית את היישוב היהודי בחברון
מערת המכפילה, צילום: Gershon Elinson/FLASH90

עכשיו זה רשמי: מפקד פיקוד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, חתם הבוקר (חמישי) על צו להקמת מנהלת שירותים מוניציפאליים ליישוב היהודי בחברון. 

החתימה על הצו תאפשר את ניהול חייהם של תושבי חברון היהודיים באופן עצמאי וללא תלות בעיריית חברון הפלסטינית. כך תוכל המנהלת לקבל החלטות בנושאי חברה, חינוך ובריאות לרווחת אנשי היישוב היהודי בעיר.

בין חידושי הצו העיקריים, ניתן לציין הקמת מנהלת, שתפקידה יהיה לדאוג למתן שירותים אזרחיים ליישוב היהודי בחברון, עריכת חוזים ומכרזים, רכישת מקרקעין ומטלטלין ומניעת מפגעים. בנוסף היא תהיה מוסמכת לקבוע כללים בדבר תשלום אגרות או היטלים בתחומה.

מי שיזמו את המהלך ודחפו להחלטה, הם שרת המשפטים איילת שקד, שר הביטחון אביגדור ליברמן וסגנו הרב אלי בן דהן. יוזמה נוספת שנרקמה בעזרת השרה שקד בשיתוף קמ"ט רישום מקרקעין תומר כרמי, היא רישומם של יותר מ-850 דונם מאדמות כפר עציון עשם קק"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי "מזה שנים רבות פעל בישוב היהודי בחברון ועד ששימש מעין רשות מקומית, אך עד לחתימת הצו הנושא לא הוסדר בחקיקה. הצו נחתם בתום עבודת מטה בהשתתפות גורמי הפרקליטות הצבאית, המנהל האזרחי, משרד הביטחון, משרד המשפטים ומשרד הפנים".

שרת המשפטים, איילת שקד אמרה בהתייחס לחתימת המו כי "תושבי חברון אינם אזרחים סוג ב׳, הם זכאים לקבל שירותים ככל אזרחי מדינת ישראל. אני סמוכה ובטוחה שהקמת המנהלת תיתן להם את המענה הראוי". בנוגע לרישום הקרקעות בכפר עציון היא אמרה כי זה "מהלך היסטורי, שמתקן עוול שנמשך עוד מתקופת קום המדינה".

מקיבוץ כפר עציון נמסר: "אנו מודים לשרת המשפטים, ח״כ איילת שקד שאחרי 20 שנה של סחבת משפטית, הם נלחמו בבירוקרטיה והצליחו להוציא את העגלה מהבוץ לאחר שנים ארוכות שבהם המערכת המשפטית כפתה הקפאת בנייה בכפר עציון" קיבלנו ליובל ה-50 להעליה על ההר את המתנה הגדולה ביותר שיכולנו לבקש".