דניאלה וייס על תכנית נתניהו: "זעזוע עמוק מהרעיון הלא אחראי של ראש הממשלה"

תנועת 'נחלה',בראשה עומדת דניאלה וייס, יוצאת בחריפות נגד הדיווחים לפיהם ישראל תדרוש השארת יישובים מבודדים בשטח פלסטיני, אך בריבונות ישראלית. "הפניית עורף לארץ ישראל והפקרתם הביטחונית של המתיישבים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/06/17 09:31 יח בסיון התשעז

דניאלה וייס על תכנית נתניהו: "זעזוע עמוק מהרעיון הלא אחראי של ראש הממשלה"
דניאלה וייס נגד רעיון ראש הממשלה, צילום: פלאש 90. Matanya tausig

אמש (ראשון) דווח כי בשיחות עם אנשי ממשל טראמפ, דרש ראש הממשלה בנימין נתניהו, להשאיר בכל הסדר יישובים מבודדים ביו"ש על כנם, גם אם ישארו בשטח פלסטיני. בתנועת 'נחלה' רואים בכך מעשה "לא אחראי".

"תנועת נחלה", נכתב בהודעה, "מביעה זעזוע עמוק מהרעיון הלא אחראי של ראש הממשלה להפקרת חבלי ארץ בידי אויב והפקרתם הביטחונית של ישובים רבים ברחבי יהודה ושומרון.  דבר מזעזע שלא נשמע כמוהו בשום הנהגה שפויה".

לדברי אנשי התנועה, שבראשה עומדת ראשת המועצה המקומית קדומים לשעבר דניאלה וייס, "תנועת נחלה קוראת לראש הממשלה לחזור בו לאלתר מתוכנית חסרת אחריות זו ולהודיע קבל עם ועולם על נאמנותה הבלתי מתפשרת של הממשלה לכל שעל בארץ ישראל".

 בהמשך הם כתבו כי הם קוראים  "לכל שרי הממשלה להתנגד בתוקף לכל הסדר כזה שיש בו הפניית עורף לארץ ישראל והפקרתם הביטחונית של המתיישבים. תנועת נחלה קוראת לממשלת ישראל לבטל לאלתר את גזירות הספר הלבן ולחזור למסלול הציוני להתיישבות יהודית בכל מרחבי יהודה ושומרון".

ראש הממשלה בניין נתניהו

ראש הממשלה בניין נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

לפי הפרסום ב'הארץ' ראש הממשלה הביע עמדה קשוחה יותר בנוגע לעתיד המתיישבים ביישובי הנחשבים כמבודדים, לעומת שיחותיו בעבר עם אנשי ממשל אובמה.

בזמנו,  הציע נתניהו כי מתיישבים שירצו להישאר בבתיהם לאחר הסדר קבע, יעשו זאת תחת ריבונות של המדינה הפלסטינית שתקום, ואילו כעת הוא דורש שהם יחיו בשטח פלסטיני, אך תחת ריבונות ישראל