נושא הגיליוטינה בהפגנה: "מתנגד לאלימות, כך אני מחנך את ילדי"

עמית ברין התייחס לסערה שעורר וטען כי הוא בכלל "פציפיסט". לדבריו, "מי שהבין ממעשי שאני קורא לנהוג באלימות - הוטעה". וכיצד הוא הכריע בויכוח בנוגע לזהות המיצג שנשא, גיליוטינה או קוטם סיגרים?

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/12/17 08:41 ו בטבת התשעח

נושא הגיליוטינה בהפגנה: "מתנגד לאלימות, כך אני מחנך את ילדי"
ההפגנה שבה הובאה הגיליוטינה, צילום: פלאש 90. גילי יערי

"אני פציפיסט ומתנגד לכל סוג של אלימות", כך הבהיר הבוקר (א') המפגין שנשא גיליוטינה בהפגנה אמש נגד ממשלת נתניהו והשחיתות הציבורית

"במשך כל חיי מעולם לא השתמשתי באלימות ואין לי כל כוונה לעשות זאת בעתיד", כתב עמית ברין בדף הפייסבוק שלו והדגיש כי "כך אני מחנך גם את ילדי".

בהמשך הוא ביקש "ממי שפירש דברים שאמרתי או עשיתי כקריאה לאלימות לעצור ולא לעשות זאת. מי שהבין מדברי או ממעשי שאני קורא לו/לה לנהוג באלימות - הוטעה".

https://www.facebook.com/amitbrin/posts/10208408755456683

ברין אף טען כי הוא אינו חבר באף ארגון או תנועה פוליטית ואין לו "קשר למנהיגי המחאה, ליוזמיה, למפעילים או למממנים שלה. מעולם לא נפגשתי אם אף אחד מהם ואין בינינו קשר גם היום". לדבריו, הסיבה שהגיע להפגנה היא מכיוון שהוא "אזרח שהרגיש שהוא רותח מהסיאוב ומהשחיתות חסרי הגבולות אשר שפוגעים בכל אזרחי כל המדינה - בכם - האנשים שלא מפסיקים לשאת שפופים בנטל, לזעוק על הגזל, הניתוק וההתעלמות מהזעקה עצמה במשך כל כך הרבה זמן".

תמונתה של הגיליוטינה הובילה לגינוי חריף מימין כשבליכוד מיהרו לטעון כי מדובר "בהסתה לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו" ואף אמרו שמדובר בחציית קווים אדומים של מפגיני השמאל.

גיליוטינה או קוצץ סיגרים? ההפגנה בתל אביב

גיליוטינה או קוצץ סיגרים? ההפגנה בתל אביבצילום: צילום מדף הפייסבוק של ישי פרידמן

ברשתות החברתיות התגלע ויכוח האם היה מדובר בכלי עריפת הראשים העתיק או שמא במכשיר לקיצוץ סיגרים. בפוסט שכתב הסביר ברין כי שני הצדדים צודקים. לדבריו, "שתי מילים על דימויים שנשאלתי לגביהם: קוטם סיגרים הוא דימוי לנהנתנות חסרת פרופורציות בימינו, לסיאוב ולניתוק; גיליוטינה היא דימוי המשמש תזכורת היסטורית לניצחון אזרחי על שלטון מושחת שהפר את אמונו".

לסיום הוא ציין כי הוא "חוזר ומבהיר שאין לי, או לאף אדם שאני מכיר, שום כוונה להשתמש באף אחד מהשניים האלה, אבל מי שמצביע עליהם כדי לשלח אתכם כלפי - מסיט אתכם ממטרות המחאה ומשתמש בכם כדי לשסות אותנו אחד בשני ולהתחמק מאחריותו הציבורית".