נופלים בין הכיסאות: בני ישיבות ההסדר לא ייהנו מכרטיס הטבות חדש של צה"ל

תלמידי הישיבה שעומדים בפני גיוס בחודש יולי הקרוב, לא יזכו להשתמש ב'כרטיס הכוכבים' שהצבא מנפיק, מאחר והתחיילו כבר לפני חצי שנה. אמא של אחד מהם: "הם חיילים סוג ב'?". גורמים המעורים בנושא מסרו ל'כיפה', כי התלמידים המדוברים כבר קיבלו את המוצרים שחבריהם אמורים לרכוש באמצעות הכרטיס

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/06/17 11:32 כז בסיון התשעז

נופלים בין הכיסאות: בני ישיבות ההסדר לא ייהנו מכרטיס הטבות חדש של צה"ל
תלמידי ישייבת הסדר. למצולמים אין כל קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

בצה"ל נלחמים בנושא התרומות הבלתי חוקיות בעזרת שיפור תנאי החיילים והקניית אמצעים והטבות שישמשו אותם לרכישת ציוד. אחד מהמהלכים החדשים שהושקו, שיכנס לתוקף בגיוס יולי הקרוב, הוא 'כרטיס הכוכבים'. עם זאת, מי שלא יוכלו ליהנות מהכרטיס, הם בני ישיבות ההסדר שיתגייסו במחזור הגיוס הקרוב.

באתר 'במחנה' של צה"ל נכתב כי מעתה, "יוכלו מועמדים לשירות הביטחון, אשר יתגייסו מחודש יולי 2017 ואילך, להשתמש ב-'כרטיס הכוכבים' של צה״ל לרכישת ציוד אישי, חורף וספורט, על פי נוחיותם והעדפותיהם".

עוד נכתב באתר כי "הכרטיס ילווה את המתגייס משלב טרום הגיוס ועד השחרור, ובאמצעותו יוכל לרכוש ציוד ברשתות אזרחיות מתוך מגוון פריטים, דגמים, איכויות ומחירים". בצה"ל מדגישים כי שבועיים לפני תאריך הגיוס, אמורים המועמדים לגיוס לקבל הודעה למכשיר הטלפון הנייד שלה ובעזרתה להפעיל את השירות.

יש לציין כי עלות ההטבה עשויה להגיע לסך של 2,000 שקלים. בין הדברים שהמועמדים לגיוס יוכלו לרכוש טרם גיוסם ובמהלך שירותם הצבאי, הם מוצרי הלבשה תחתונה, פריטי חורף, נעלי ספורט ואף הנחות על קניות פרטיות ברשתות השונות.

כרטיסהכוכבים החדש של צה"ל

כרטיס הכוכבים החדש של צה"ל   צילום: צילום מסך מאתר במחנה

עם זאת, ל'כיפה' נודע כי בני ישיבות ההסדר שצפויים להתגייס במחזור הקרוב, לא זכאים לכרטיס המדובר. מ', אמא של אחד מהם, מספרת כי בנה, "התחייל לפני מספר חודשים ואמור להתגייס בחודש יולי הקרוב". לדבריה, כשהוא וחבריו לישיבה התקשרו למוקד מיטב של הצבא, "נאמר להם שהם לא זכאים לקבל את הכרטיס".

"כשהם פנו לאיש הקשר בישיבה", היא ממשיכה לספר, "הוא אמר להם שמכיוון שהם התחיילו כבר, הם באמת לא אמורים לקבל את ההטבות". מ' לא מבינה מדוע בנה וחבריו לא יקבלו את ההטבות בשווי מאות השקלים ויותר, "הם הרי מתגייסים באותו היום. מה הם חיילים סוג ב'?".

גורם צבאי מסר ל'כיפה' כי אכן החל מחודש יולי הקרוב, כל מתגייס זכאי לקבלת כרטיס הכוכבים כ-14 ימים טרם הגיוס ותהליך החיול. בנוסף לכך הוא מדגיש, כי כל מועמד לשירות בצה"ל שכבר התחייל לפני חודש יולי, גם אם טרם התגייס בפועל, הוא כבר קיבל ציוד והלבשה תחתונה מהצבא, ולכן איננו זכאי לקבלת כרטיס הכוכבים שנועד לרכישת ציוד זה. 

גורם נוסף המעורה בסוגיה מסר גם הוא ל'כיפה' דברים ברוח דומה. לדבריו, לא מדובר במהלך מכוון דווקא נגד בני ישיבות ההסדר, אלא בהליך בירוקרטי ומאחר והמחזור המסויים הזה התחייל כבר בנובמבר 2016, אין הוא זכאי להטבה.

לפני כשלושה חודשים פרסמנו ב'כיפה' על מקרה דומה, בו היו חלק מתלמידי 'ישיבות השילוב' שלא קיבלו הטבות מסויימות לרבות קיצור שירותם הצבאי, מאחר והם התחיילו לפני תאריך היעד שקבעו בצה"ל.