נוער הבית היהודי במרכז רבין: "ראוי שבתי ספר דתיים יבקרו במקום"

כ-20 מבני הנוער של המפלגה בחרו לקיים יום עיון בנושא מנהיגות וסובלנות דווקא במאכז רבין. "שמחנו לשוחח עם דליה רבין על הפילוג הקשה שיש בעם ועל הדרך הראויה לניהול מחלוקות. בתור דור העתיד זאת אחריותנו לקיים שיח פתוח ופלורליסטי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/17 15:10 טו באב התשעז

נוער הבית היהודי במרכז רבין: "ראוי שבתי ספר דתיים יבקרו במקום"
בני הנוער בסיור, צילום: נוער הבית היהודי

בעיצומה של חופשת הקיץ, הגיעו היום (שני) חברי נוער הבית היהודי לסיור במרכז רבין בתל אביב כחלק מסמינריון בנושא מנהיגות וסובלנות.

כ-20 בני נוער התנועה שמעו הרצאות וקיימו דיונים על אישים כמו הרב קוק, הרבי מליובאוויטש, זאב ז'בוטינסקי, יצחק רבין ועוד. בנוסף הם סיירו בתערוכת "ששת הימים"  לציון 50 שנה למלחמה ושמעו שיחה מפי יו"ר פורום הצעירים של המפלגה יונתן דובוב.

לאחר מכן הם קיימו דיון על גבולות השיח וניהול מחלוקות. במהלך היום אמרה להם מנהלת המרכז וביתו של ראש הממשלה שנרצח לפני 22 שנה, דליה רבין, כי החברה צריכה ללמוד לשוחח באופן מכובד המאפשר דיון. לדברי הנוכחים היא ציינה שהעם שסוע ושהיא מפחדת מהרס עצמי כפי שהיה לא פעם בהיסטוריה היהודית.

נוער הבית היהודי, מזכ"ל המפלגה ודליה רבין

נוער הבית היהודי, מזכ"ל המפלגה ודליה רביןצילום: נוער הבית היהודי

גורמים בבית היהודי ציינו כי הם יפעלו להכנסת המלצה מטעם משרד החינוך לבתי הספר הדתיים שיערכו ביקורים במרכז

מדוברות נוער הבית היהודי נמסר: "שמחנו להתארח במרכז רבין ולשוחח עם דליה רבין על הפילוג הקשה שיש בעם ועל הדרך הראויה לניהול מחלוקות. בתור דור העתיד זאת אחריותנו לקיים שיח פתוח ופלורליסטי, ואחריותנו גם לגרום לשינוי אמיתי בשיח הציבורי בישראל. לכן אנו קוראים לבתי הספר הדתיים לבקר במרכז רבין- זה נכון וזה ראוי. שינוי משמעותי וקירוב לבבות בעם מתחיל בחינוך”.

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך הוסיף כי "הדיון על מנהיגות וסובלנות הוא חשוב ביותר וטוב שהנוער שלנו בחר לקיים אותו במרכז רבין". לדבריו, "השיח בין חלקי החברה והיכולת לדבר, גם אם יש מחלוקות מהותיות, הם אלו שמאפשרים לנו לשמור על החברה הישראלית וכוחותיה הבריאים".