נדרשת עזרת הציבור בשכנוע סרבן הגט ירון אטיאס

לאחר שנתיים בהן מנסה מזל אטיאס להשתחרר מנישואיהם אשר עלו על שרטון, אישר היום בית הדין לפרסם את שמו של בעלה, ירון אטיאס, על מנת שהלחץ הציבורי ייתן את אותותיו, והוא יעניק לה את הגט המיוחל.

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/18 21:42 כד באייר התשעח

נדרשת עזרת הציבור בשכנוע סרבן הגט ירון אטיאס
ירון אטיאס, צילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

בצעד חריג, אישר היום (ד') בית הדין הרבני האזורי בחיפה, לפרסם את שמו ותמונתו של הבעל - ירון, על מנת להפעיל עליו לחץ ציבורי וחברתי. בין הסנקציות שאושרו על ידי בית הדין: חל איסור לצרף אותו למניין, לדבר עימו, לשאול לשלומו, לסחור עימו, לחלוק לו כבוד, ואף נאסר לענות אחריו לקדיש.

עונש ההרחקה וה"שיימינג" בציבור נפסק, לאחר שבמשך חצי שנה סירב לציית לפסק אשר חייב אותו לתת גט לאשתו. בפסיקתם כתבו הדיינים: "יש להטיל על הבעל הרחקות רבנו תם, שהנם הוראות לציבור להתרחק ממי שאינו מטיב לאחרים, שאין הציבור חייב לדאוג לטובתו...מצווה עלינו להרחיקו כדי שישוב מדרכו הרעה וכדי להציל הענייה העשוקה מידו".

פסיקת בית הדין הרבני

פסיקת בית הדין הרבניצילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

אשתו - מזל פרסמה פוסט ציבורי בפייסבוק וכתבה: "האיש הזה, ירון אטיאס, שתעודת הנישואין עומדת ביני לבינו, מסרב בעקשנות לתת לי גט. הוא מקיים חיים חברתיים מלאים ועשירים, ממלא את חייו בפעילויות שונות, בעוד הוא באלימות רבה כולא את חיי יום אחרי יום...עזרו לי. כי המלחמה בסרבנות יכולה להתקיים רק כשהציבור בוחר שלא לשתוק. פרסמו מי הוא האיש הזה, שתפו כך שכל מי שבוחר להיות בקרבתו ידע. כל מילת שכנוע, כל פרסום יעזור. יקרב אותי לחופש שלי. לאפשרות להתקדם ולבנות לי חיים חדשים ובריאים. בלעדיו".