נאום ה'חמוצים' של נתניהו

ראש הממשלה הגיע דרוך ומלא רוח קרב לפתיחת מושב החורף. בנאום חזר ראש הממשלה על הכינוי 'חמוצים' כשהוא מציג את הישגי הממשלה בכל התחומים ומגד, את החמצת פניהם של חברי האופוזיציה: "פעם טיפחו אתרוגים היום הם עברו לחמוצים. קשה לכם החמוצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/17 17:32 ג בחשון התשעח

נאום ה'חמוצים' של נתניהו
נתניהו בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מושב החורף של הכנסת נפתח בנאום החמוצים של ראש הממשלה נתניהו בו העביר ביקורת על היחס המזלזל וחמיצות הפנים של התקשורת וחברי הכנסת מהאופוזיציה למרות הישגי הממשלה.

"תעשיית הדכדוך עדיין קיימת ויש לה נציגים מכובדים בבית הזה ובתקשורת. לאחרונה יש חידוש, ענף חדש - ענף החמוצים. פעם טיפחו אתרוגים היום הם עברו לחמוצים. קשה לכם החמוצים". 

"היום הם אומרים - יש תחושת חמיצות בציבור". אמר נתניהו. "נתניהו מסתובב בפנים חמוצות. הם לא יכולים להחליט אם אני חמוץ או זחוח או שניהם, מחמיצים פה הזדמנויות היסטורית. אני מזכיר לכם שאלה אותם אנשים שביקרו את נאומי בקונגרס נגד איראן ועשו זאת בטון סמכותי, בכובד ראש. הרצוג, אתה אומרת: הנאום הזה הוא חבלה קשה ביחסי ארה"ב ישראל. לפיד, אתה אמרת - התפישה שלך את אמריקה מיושנת ולא רלוונטית. אתה לא מכיר את אמריקה, כך אמרת".

נתניהו המשיך בנאום 'החמוצים' ותקף את חברי הכנסת: "אתם כל הזמן מחמיצים, וכל הזמן תוקפים, וכל הזמן מקטרים וכל הזמן לצערי גם מקללים. בצר לכם אתם משליכים את יהבכם על מחזור סיפור הצוללות אבל אתם כבר מבינים שגם הסיפור הזה יורד למצולות. עמוק בלב אתם החמוצים יודעים שבבחירות דמוקרטיות אנחנו ננצח כי אנחנו מייצגים דברים מאוד עמוקים, מאוד ערכיים אצל רבים בעם. השרים, ראשי הועדות חברי הכנסת עושים יחד עבודה מצוינת".

נתניהו גם הציג את ההישגים והרווחה הכלכלית למרות ה'חמיצות': "בניגוד לקריאות הביניים ששמעתי כאן - אזרחי ישראל יודעים שטוב לחיות כאן. ישראל היא מולדת אהובה, בית חם בלי טיפת ציניות, ארץ נהדרת. ישראלים נוסעים לחו"ל במספרים אדירים - יותר משלושה מיליון ישראלים נסעו לחו"ל בקיץ ובחגים. זה מספר בלתי נתפש. וכשהם חוזרים לארץ מה הם אומרים? ואנחנו שומעים את זה פעם אחר פעם - הם אומרים שאין כמו הארץ שלנו, אין כמו ישראל, הם רואים את ההתחדשות, את המנופים את המגדלים. אנו הופכים את ישראל למעצמה של סייבר, של היי-טק, של מודיעין ושל מים".