מתקפה חריפה של ח"כ שלח על הרבנים: "איבדו מזמן את הבושה"

חבר הכנסת מיש עתיד לא אהב את איומי הרבנים, לקראת הפגישה שלהם עם הרמטכ"ל, לפיהם אם פקודת השירות המשותף לא תשונה הם יחדלו לשלוח תלמידים לקורס קצינים, "שכרון הכוח עלה להם לראש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/17 09:26 יח בחשון התשעח

מתקפה חריפה של ח"כ שלח על הרבנים: "איבדו מזמן את הבושה"
משתלח ברבנים, ח"כ עופר שלח, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הרמטכ"ל גדי איזנקוט צפוי להיפגש הערב (ג') עם שורת רבנים מובילים בציונות הדתית כדי לשמוע את טענותיהם בנוגע לפקודת השירות המשותף. בפגישה המקדימה ביניהם השמיעו הרבנים מסרים חריפים, מסרים שח"כ עופר שלח כלל לא אהב.

"עם מי שמאיים לא מדברים", כתב אתמול חבר הכנסת מיש עתיד בדף הפייסבוק שלו. על איום הרבנים שלא ישלחו את תלמידיהם לקורס קצינים הוא אמר: "זה איום מחוצף, של אנשים ששכרון הכוח עלה להם לראש, והם סומכים על המטריה שמעניקים להם פוליטיקאים מסויימים".

לדעתו, "התגובה הסבירה היחידה של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט צריכה להיות ביטול מיידי של כל המגעים עם הרבנים האלה, עד שיתנצלו ויסירו כל איום".

שלח האשים גם את צמרת צה"ל בכך שמזה זמן מתנהלת מצידה "מדיניות מבולבלת ונעדרת נחישות מול השחצנות של חלקים בציונות הדתית, שנחושים לשנות את הצבא ואת ערכיו וחלקם לא ממש מכירים בסמכות של מפקדיו. עכשיו זה הגיע לשלב האיומים, וצבא אסור לו להיכנע לאיומים. עם מי שמאיים לא מדברים, ומי שיטיף לתלמידיו לא לצאת לקורס קצינים צריך לאבד מיידית את המעמד של ישיבת הסדר או כל פריבילגיה אחרת".

חבר הכנסת פנה גם לתלמידי הישיבות והמכינות וציין כי "גם הם יכולים להגיד לרבנים 'עד כאן'. לא 'שולחים אותם' לקורס קצינים. הם הולכים לשם מתוך הכרת הערך ותחושת החובה, והציונות הדתית רשאית בהחלט להתגאות במספר הקצינים היוצאים מתוכה. אבל על הגאווה הזו מכסה עכשיו החרפה שבדבריהם של רבנים, שאיבדו מזמן את הבושה".

בפגישה שהתקיימה אתמול בין שורת רבנים לקראת המפגש הערב עם הרמטכ"ל, איים אחד הרבנים כי "אם לא יהיה שינוי משמעותי ברוח הפקודה ובמעשים בשטח נבלום את הצטרפות הדתיים לקורסי הקצינים".

ראש מכינת מהלי, הרבנית מיכל נגן, אמרה לגלי צה"ל דברים ברוח דומה: "תלמידים ותלמידות שלנו ששומרים הלכה נכלאים למציאות שהם לא יכולים לחיות כאנשים יראי שמיים בתוך המרחב שנוצר במקומות מסויימים בצבא". לדבריה, "אנחנו רוצים תוצאות בשטח וכרגע אין שינויים".