פרסום ראשון: מתנגד מפתיע למערך הכשרות של צהר

אחד הרבנים הליברלים בציונות הדתית, הרב בני לאו, יצא בחריפות נגד יוזמת הכשרות האלטרנטיבית לרבנות, "אני בעד רבנות ממלכתית וצריך לתקן אלף תיקונים ברבנות, אבל כל ההפרטות יקעקעו אותה עד הסוף"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/03/18 20:09 ו בניסן התשעח

פרסום ראשון: מתנגד מפתיע למערך הכשרות של צהר
יוצא נגד מערך הכשרות של צהר. הרב בני לאו, צילום: צילום מסך

היחס למערך הכשרות החדש של 'צהר' התחלק, מאז שהארגון השיק את יוזמתו, לשני קולות ברורים. התומכים הגיעו מקרב האגף הליברלי בציונות הדתית, בעוד המתנגדים באו מהצד השמרני יותר. הרב בני לאו הפר מאזן זה לאחר שלאחרונה התבטא בשיעור שהעביר בקהילתו נגד המהלך.

"לא מוצא חן בעיני מפעל הכשרות של צהר", אמר הרב לאו בשיעור שהעביר בקהילת הרמב"ן בירושלים לקראת חג הפסח.

רב הקהילה, שנחשב לאחד מהרבנים המתונים בציונות הדתית, אמר את הדברים למרות שידע כי השיעור מוקלט, "מותר להגיד את זה? זה מוקלט?". לדבריו, "יש עכשיו מהפיכה של ניסיון להקים מערך כשרות שהוא אלטרנטיבי".

כשהוא נשאל מדוע הוא מכנה זאת כך ענה הרב "כי אני ממלכתי ואני אוהב את הרבנות". כנגד הטענות שלא ניתן לתקן את כשלי הכשרות של הרבנות מבפנים ואין ברירה אלא להקים גופים אלטרנטיביים הוא אמר כי "הרבנות צריכה תיקון, אז צריך לתקן".

בהמשך הוא התייחס בחיוך לעובדה הרב הראשי, הרב דוד לאו, הוא קרוב משפחתו, "יש לי גם נגיעה אישית משפחתית אז אולי זו בעיה. אני בעד רבנות ממלכתית וצריך לתקן אלף תיקונים ברבנות, אבל כל ההפרטות יקעקעו אותה עד הסוף, ובסוף יפגעו בכשרות בישראל".