מתיישבת שפונתה מביתה וראש מועצה בהתיישבות ינאמו בעצרת לזכרו של רבין

אסתר ברוט פונתה עם משפחתה וחבריה משכונת תשעת הבתים בעפרה, "הוציאו אותנו פורעי חוק. אותנו!". כל זה לא מפריע לה להתכונן לעצרת הזכרון לראש הממשלה לשעבר שנרצח, "בציבור יש פחד ויש ספק, משני הצדדים. המטרה של העצרת היא אחדות". יחד איתה ינאם ראש מועצת אפרת

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/17 08:24 יב בחשון התשעח

מתיישבת שפונתה מביתה וראש מועצה בהתיישבות ינאמו בעצרת לזכרו של רבין
ארכיון, הריסת תשעת הבתים, צילום: דוברות עפרה

אסתר ברוט, שפונתה מביתה לפני מספר חודשים יחד עם תשעה משפחות נוספות בעפרה, מתכוונת לנאום בעצרת הזיכרון ליצחק רבין שתיערך במוצאי השבת הקרובה. לצדה יעמוד גם ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי

"לפני שנתיים, כשבג"ץ פסק שיש להרוס את הבית שלי, בית אבן בלב היישוב עפרה, שהיו לי אישורים לבנות אותו ולגור בו כמו לכל אחד אחר במדינה, הרגשתי שנעשה לי עוול", היא אמרה אתמול (ג') למעריב שפרסמו על כך לראשונה.

 ברוט הוסיפה כי היא ידעה שהיא גרה "בהתנחלות ושתמיד יש סכנת פינוי מדינית, אבל לא חששתי מ'התנתקות משפטית'. גם כשהוכחנו שמי שטוען בעלות על הקרקע – משקר, אמר בג"ץ שזה לא מעניין אותו והורה להרוס בכל זאת".

תושבת עפרה סיפרה על התחושות הקשות שליוו אותה ואת חבריה לשכונה שפונתה, "הוציאו אותנו פורעי חוק. אותנו! אלה שמתנדבים ליחידות הכי קרביות, שהולכים למד"א, שמשלמים מיסים. תמיד היינו בעשיה למען עם וארץ ישראל, ופתאום הרגשנו מותקפים, שהפכנו בעיני הציבור לפושעים. היה חשוב לי ללכת לדבר עם השמאל, לראות אם אני יכולה להשפיע".

עודד רביבי

עודד רביביצילום: באדיבות המצלם

אז מה לה ולעצרת זיכרון של ראש ממשלה, שלפני שנרצח פעל לפינוי יישובים ביהודה ושומרון ושלאחר הרצח האשימו רבות את הציבור שלה בהסתה? ברוט סיפרה על פגישה מעניינת עם אנשי ארגון 'דרכנו' שנמנים עם מארגני העצרת השנה, "לא חשבתי שאצליח לשכנע אותם אבל רציתי לפתוח איזה צוהר. בדיוק על הדבר הזה מדברת העצרת. מנכ"לית הארגון, פולי ברונשטיין, הפכה להיות לאחת החברות הכי טובות שלי. אני אשתמש בכל הכלים הדמוקרטים שיש לי בכדי שהדרך שלי תנצח, אבל זה לא מונע ממני אח"כ לשתות איתה קפה. המשפחות שלנו כבר מיודדות ואפילו חגגנו יום העצמאות ביחד".

 

לדבריה, "בציבור יש פחד ויש ספק, משני הצדדים. המטרה של העצרת היא אחדות. אני מודעת לזה שיכול להיות שיהיו קריאות בוז מהקהל. אבל אם מושיטים לנו יד – אני מושיטה בחזרה". מי שגם אמור לדבר בעצרת המתוכננת במוצאי שבת הקרובה הוא ראש המועצה המקומית אפרת וראש דסק החוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי. לאחרונה פורסם כי רביבי הוא אחד המועמדים להתמנות לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן