מתיישבים טוענים: כוחות הפינוי גנבו מאיתנו כסף וציוד

בארגון 'חוננו' הגישו תלונה לפיקוד מרכז על כך שבהריסת מבנה סמוך ליצהר, גנבו חלק משוטרי מג"ב ועובדי חברת הקבלן ציוד מהתושבים. "הביזה מעידה על דופי מוסרי שנפל בכוח שביצע את ההרס". במערכות הביטחון גלגלו את האחריות זו על זו

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/17 14:40 ח באלול התשעז

מתיישבים טוענים: כוחות הפינוי גנבו מאיתנו כסף וציוד
אחת המשפחות לפני הפינוי, צילום: הקול היהודי

שתי משפחות משכונה הסמוכה ליצהר, שאחד מבתיהם נהרס בשבוע שעבר, התלוננו כי נגנב מהם כסף וציוד יקר ערך ובתלונה שהגישו לפיקוד מרכז דרשו ששוטרי מג"ב ועובדי חברת הקבלן ששהו במקום ייחקרו.

לפני כשבוע הגיע כוח מג"ב ומספר עובדי חברת קבלן לשכונה הממוקמת בסמיכות ליישוב יצהר, על מנת להרוס את אחד המבנים. לאחר שהכוחות עזבו את המקום עלה בקרב שתי המשפחות שמתגוררות בשכונה, כי חלק מהמפנים גנבו כסף וציוד לא מבוטל.

עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' פנה השבוע אל מפקדת פיקוד מרכז בדרישה להעביר את הפרשייה לחקירת מצ"ח. בפנייתו כתב כי "הביזה משפילה מאוד את האדם. לא רק שמפשיטה אותו מחפציו אלא מפשיטה אותו מכבודו, ורומסת את מעמדו אל מול כוחות הביטחון".

בנוסף לטענות על ביזה, אמרו התושבים כי ציוד רב, כמו ארונות, תנור ומכונת כביסה, נחבלו במהלך הריסת המבנה. בין הרכוש שנעלם בחשד שנגנב, ציינו התושבים תכשיטים מזהב, טבעת יהלום, כלי עבודה  ומאות שקלים במזומן.

הפינוי סמוך ליצהר

הפינוי סמוך ליצהרצילום: הקול היהודי

עו"ד יאדו אמר בתגובה כי "הביזה מעידה על דופי מוסרי שנפל בכוח שביצע את ההרס הלילי של המבנה ועל המחדל של הפיקוד שהתיר כניסה של עשרות שוטרים לתוך מבנה מאוכלס וחשף בכך את הדיירים לסיכון ביזה שלמרבה הצער והבושה התממש בפועל".

עוד הוא הוסיף כי "הארוע בכללו גרם לפגיעה קשה בכבוד האדם וראוי כי יהא מי שייתן את הדין על כך. דרשנו כי התיק יועבר למצ"ח ואנו נפעל שתיערך חקירת מצ"ח הן לגבי הביזה והן לגבי המחדל הפיקודי שאפשר אותה".

מדובר צה"ל נמסר כי המקרה נמצא בטיפול המשטרה והמנהל האזרחי. במנהל האזרחי אמרו כי טענות המפונים מופנות כלפי שוטרי מג"ב ועובדי חברת קבלן ולא אליהם, ואילו במשטרה טענו כי הנושא לא קשור אליהם אלא למנהל האזרחי.

הפינוי סמוך ליצהר

הפינוי סמוך ליצהרצילום: הקול היהודי