משרד החינוך מציג: קיצור חופשת התלמידים ב-7 ימים

התלמידים שהתרגלו להישאר בבית בימי האיסרו חג, בחנוכה ובפסח, יצטרכו להסתגל למציאות החדשה ששר החינוך חותר אליה והיא המרת חלק מימי החופש בימי לימודים. "פועלים להביא פתרון מקיף לבעיית הפער בין ימי החופשה של ההורים לבין אלה של התלמידים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/07/17 09:33 יב בתמוז התשעז

משרד החינוך מציג: קיצור חופשת התלמידים ב-7 ימים
משתפים פעולה. כחלון ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הפער הגדול שבין חופשות הילדים במערכות החינוך לימי החופש של ההורים מדובר רבות בשנים האחרונות. בעיתון 'ידיעות אחרונות' פורסם הבוקר (חמישי) כי משרד החינוך, בראשותו של נפתלי בנט, מכריז על קיצור כלל חופשות התלמידים בשבעה ימים, כבר משנת הלימודים הקרובה.

ימי החופש שעתידים להיות מומרים לימי לימודים הם 2 ימי איסרו חג ומספר ימים נוספים מחופשת פסח וחנוכה. בשלב זה תלמידי כיתות א'-ג' הם אלה שירגישו את השלכות מהלך משרד החינוך, שמנסה להרחיב את המעגל לילדי הגנים ולכיתות נוספות.

לקו הסיום של יוזמת קיצור החופשים, הגיעו שלוש חלופות. הראשונה תאפשר למורים לקחת 7 ימי חופש נוספים במהלך שנת הלימודים בתמורה לימים שיצטרכו ללמד. האפשרות השניה מסתמכת על פרויקט "בית הספר של החופש הגדול", שמבסגרתו פועלים בתי הספר גם בימי החופש הגדול במתכונת של לימודי העשרה. במידה ויוחלט על מסלול זה, יוכלו המורים לקחת בו חלק ולקבל על כך תשלום נוסף, ובמידה והם לא יהיו מעוניינים יגוייסו מדריכים חיצוניים.

האפשרות השלישית, וככל הנראה הלא ישימה, היא פשוט לקצר את ימי החופש של המורים ב-7 ימים, מבלי לתגמל אותם במשהו נוסף. עלויות כל חלופה הן שונות, אל בכל מקרה מדובר במאות מיליוני שקלים וכאמור כבר בשנה הקרובה יכנס לתוקף אחד המודלים.

שר החינוך נפתלי בנט דיבר אתמול על היוזמה ואמר כי "מדובר בנטל כבד על ציבור ההורים העובדים בישראל ואני קשוב לרחשי ליבם. אנו פועלים להביא פתרון מקיף ורציני לבעיית הפער בין ימי החופשה של ההורים לבין אלה של התלמידים". יש לציין כי המהלך מתואם עם שר האוצר משה כחלון וכל מודל שייבחר ייושם בשיתוף פעולה עם הסתדרות המורים