משפחת שיינברג שוקלת לתבוע שלוש מתלוננות

לקראת שלב הטיעונים לעונשו של ראש ישיבת אורות האר"י לשעבר, מתברר כי מקורביו מבקשים לתבוע נשים שהתלוננו בגין עבירות אינוס ומעשי סדום, שלא נכללו בכתב האישום המתוקן

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 09:28 כג בכסלו התשעח

משפחת שיינברג שוקלת לתבוע שלוש מתלוננות
עזרא שיינברג, צילום: Basel Awidat/Flash90

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של עזרא שיינברג, לשעבר ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, יחל הבוקר (ב') וכעת מתברר כי משפחתו שוקלת להגיש תביעת נזיקין ודיבה נגד שלוש נשים שהתלוננו בגין עבירות אינוס ומעשי סדום שלא נכללו בכתב האישום המתוקן, כך דווח בישראל היום.

בתום הליך גישור פלילי שאליו נשלחו שני הצדדים, ולאחר שההגנה המציאה ראיות חדשות ומשמעותיות, הוגש כתב האישום המתוקן במסגרת עסקת טיעון שהושגה בין הפרקליטות לסנגורו של שיינברג, עו"ד מנחם רובינשטיין. הראיות החדשות הובילו לכך שכתב האישום המתוקן שבו הודה שיינברג אינו כולל עוד עבירות אונס ומעשי סדום שיוחסו לו בתחילה.

מקורבי המשפחה סיפרו לישראל היום כי כמה חודשים אחרי ששיינברג נעצר, הגישו נגדו שלוש הנשים תביעות אזרחיות, בדרישה לפיצויים בסך מיליוני שקלים במצטבר בגין האונס שביצע בהן לכאורה. המשפחה, שלא נחשדה בשום עבירה, טוענת כי נפגעה מהמהלך בצורה קשה ביותר.

אחד המקורבים ששוחח עם ישראל היום סיפר כי לאחר שהתביעות הוגשו עוקלו הבית של המשפחה וכל חשבון בנק שהרב היה מורשה חתימה בו, לרבות חשבון הבנק של המשפחה, מה שהכניס את המשפחה למצוקה כלכלית קשה. מקורב אחר סיפר כי המשפחה אינה רוצה לנקום בנשים, אך שוקלת ברצינות לתבוע את אלה שגרמו למצבם הכלהלי הקשה.

משפחת שיינברג מסרה בתגובה: "לקראת הטיעונים לעונש אנו בטוחים שהעונש שיתקבל יהיה קל, וזאת בזכות ולא בחסד. התיק התברר כמופרך ומנופח. לא לחינם הוגש כתב אישום חדש ומצומצם שאינו מכיל את הסעיפים הכבדים. לנו כמשפחה נגרם עוול רב בעקבות האשמות שהתבררו כלא נכונות ושקריות מיסודן. ייתכן כי בעתיד נשקול לנקוט צעדים שיפצו על העוול שנגרם לנו".

עו"ד תמר קלנברג, המייצגת את שלוש הנשים בתביעה האזרחית, מסרה: "שיינברג הודה בריבוי מקרי עבירות מין, מהחמורות בספר החוקים (למען הסר כל ספק, הדברים שמשפחת עבריין המין מציינת אינם מדויקים במלואם). הנשים התנגדו להסדר והיו מוכנות לבוא להעיד על מלוא היקף המעשים שאכן בוצעו בהן. יהיו השיקולים של הפרקליטות אשר יהיו, הנשים לא הסכימו להסדר המקל".

קלנברג הוסיפה כי ההליך האזרחי לא "כפוף להליך הפלילי, והנשים היודעות את שבוצע בהן ינהלו את ההליך האזרחי על מנת להוכיח את מעשי הזוועה המלאים, כשנטל ההוכחה קל בהרבה בהליך האזרחי, ובמיוחד לאחר ההודאה של העבריין בהליך הפלילי. לשיינברג ידוע היטב כי בית המשפט בהליך האזרחי יקבע פיצויים ניכרים, וכבר כעת הוא מנסה להרתיע מלהמשיך לנהל ההליך".