משפחת גולדין תוקפת: "ליברמן לא אומר אמת"

אמירתו של שר הביטחון ליברמן על משפחות גולדין ושאול שאסור לחזור על מקרה גלעד שליט הקפיצה את משפחת גולדין שפרטה את אפס מעשיו של שר הבטחון וסיכמה: "הוא האחרון שיכול לקרוא לעמידה נחושה. אנו קוראים לשר הביטחון להפסיק להתרפס בפני החמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/17 15:39 ה באלול התשעז

משפחת גולדין תוקפת: "ליברמן לא אומר אמת"
לאה גולדין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה לדברי שר הביטחון אומרים במטה המאבק 'הדר ואורון מתים לקבר ישראל': "ליברמן מוכר אשליות לציבור. לפני שהתמנה לשר הביטחון טען ליברמן שהנייה יחוסל תוך 48 שעות והנה עברו כבר 10,800 שעות וראשי החמאס עדיין צוחקים לנו בפנים. עכשיו הוא טוען שלמחבל יחיא סנוואר יש דרישות נוקשות. חבל שלישראל במקביל אין דרישות נוקשות".

"משפחות גולדין ושאול דורשות כבר שלוש שנים להפוך את המשוואה: להפעיל לחץ בלתי פוסק על חמאס ולא להיכנע לטרור, להרים את המורל הלאומי ולא לשחרר מחבלים.

"אבל ליברמן לא אומר אמת. הוא משחרר מחבלים, מחזיר גופות, לא מפעיל לחץ על החמאס, לא מקשיח את תנאי הכליאה של המחבלים, לא מונע את המותרות בכלא, פותח את מעבר רפיח ללא שום תמורה ומעביר לרצועת עזה אלפי משאיות עם סחורות מכל הבא ליד, לא מאמץ את דו"ח שמגר, לא ממנה מחליף לליאור לוטן באופן מיידי וממשיך להתרפס בפני מחבלי החמאס במקום להציג עמידה נחושה. הוא האחרון שיכול לקרוא לעמידה נחושה".

"אנו קוראים לשר הביטחון להפסיק להתרפס בפני החמאס, להתחיל להתנהג כמו ששר ביטחון של מדינת ישראל צריך להתנהג, ולהתחיל ליישם את החלטת הממשלה מלפני שמונה חודשים, שגם היא התקבלה רק בעקבות לחץ המשפחות".

מוקדם יותר היום הודיע שר הביטחון ליברמן בתגובה לטענות משפחת גולדין על סיום תפקידו של ליאור לוטן ואי הגעה לפתרון בעניין בנם: "אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט. באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. אותו סנוואר שמציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי.

"חשוב לזכור עוד" אמר שר הביטחון, "כי 202 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא הישראלי; ושבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה".