משפחות שכולות נגד מינוי בלום: "אחראי לכניעה מול חמאס בעסקת שליט"

בקרב חלק מהמשפחות, שאיבדו את יקיריהם בפיגועי טרור, היו כאלה שלא אהבו את מינוי המתווך הממשלתי החדש בסוגית הנעדרים. "הוא הראשון שצריך לעשות חשבון נפש לפני שהוא מתמנה", אמר אב ששכל את בתו. אלמגור: "מסר מסוכן לישראל ומעודד לחמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 13:47 ב בחשון התשעח

משפחות שכולות נגד מינוי בלום: "אחראי לכניעה מול חמאס בעסקת שליט"
מתנגדים למינויו. ירון בלום, צילום: צילום מסך מיוטיוב

בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום מונה למתאם נושא השבויים והנעדרים בלשכת ראש הממשלה, אך הדבר עורר הבוקר (ראשון) לא מעט התנגדויות. בקרב חלק מהמשפחות השכולות וארגון נפגעי הטרור אלמגור טענו כי המינוי לא ראוי, מאחר והוא היה מאלה שפעלו לשחרורו של גלעד שליט תמורת יותר מאלף מחבלים.

בלום, ששירת בשב"כ במשך קרוב לשלושה עשורים, שימש כחבר בצוות המשא ומתן המצומצם מטעם הארגון שרקם מאחורי הקלעים את שחרורו של גלעד שליט משבי החמאס בשנת 2011.

בארגון אלמגור טענו כי המינוי של איש השב"כ לשעבר מהווה מסר לחמאס "שיש על מה לדבר". לדברי יו"ר הארגון מאיר אינדור, "מינוי של מי שהיה שותף לעסקת שליט, מי שבעסקת שליט הביא לחמאס הישג ענק עם יותר מאלף מחבלים ורוצחים ששוחררו, מהווה מסר מסוכן לישראל ומעודד לחמאס".

עוד אמר אינדור כי "בטרם מתחיל ירון בלום את התווך שלו ממנו אנו חוששים כל כך, צריך לעקור מן העולם את העסקאות הללו ולהפסיקן לחלוטין, אי אפשר שמחבל שרוצח ידע שיש לו סיכוי לצאת אי פעם מהכלא".

 

יוסי צור, ששכל את בנו אסף בפיגוע התאבדות בחיפה בשנת 2003 אמר כי "למינוי של ירון בלום יש מסר לא טוב, ראשית עצם מינוי מתווך מלמד שממשלת ישראל מוכנה לעסקה". לצד זה הוא הוסיף כי "הבחירה, במי שהיה בצוות המצומצם של מחוללי עסקת שליט, מאותתת לחמאס כי מה שהיה הוא שיהיה".

לדבריו, "במקום למנות אדם שיגיד: 'אין יותר עסקאות', או להעלות לדיון את דוח ועדת שמגר (ועדה ממלכתית שעסקה בנושא פדיון שבויים, מ"ו), הממשלה מממנת אדם שיש לו רקע במעשי כניעה מול חמאס". צור בחר להאשים את ראש הממשלה ולכנותו "פחדן שעד שלא ידחקו אותו לקיר הוא לא יעשה כלום ובכלל נראה כאילו הוא רוצה לקדם עסקה שתדחוק את החקירות נגדו מסדר היום".

"ירון בלום הוא הראשון שצריך לעשות חשבון נפש לפני שהוא מתמנה", אמר רון קרמן שאיבד את בתו טל באותו פיגוע בחיפה, "הכתובת הרי

היתה על  הקיר. הוא הוביל עם חבריו עסקת ענק ששיחררה 1000 ארכי מחבלים שרובם חזרו לטרור וחלקם יגיעו לעמדות בכירות בחמאס".

בארגון הביעו חשש מכך שבלום יוביל קו שיביא לשחרורם של מחבלים נוספים בתמורה להדר גולדין ואורון שאול הי"ד ושני הישראלים הנוספים המוחזקים בידי חמאס. כדי להמחיש את חששם הם פרסמו רשימה קצרה של "הישגי" מחבלים ששוחררו בעסקת שליט וחזרו לעסוק בטרור, חלקם מונו לתפקידים בכירים וחלקם אף שבו לרצוח יהודים.

"הישגי" משוחררי שליט

"הישגי" משוחררי שליט

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן