משנתו של רב הגבעות: לעשות מלחמה בתחבולות, כדי להימנע ממאסר

הרב יצחק גינזבורג דיבר בשיעור שנתן, על הצורך לא להיתפס בזמן פעולות תג מחיר, צריך לחשוב לעשות פעילות שלא מביאה אתכם למעצרים. התכלס הוא לעשות כאן מהפכה בארץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/06/17 09:47 ג בתמוז התשעז

משנתו של רב הגבעות: לעשות מלחמה בתחבולות, כדי להימנע ממאסר
בתחבולות תעשה מלחמה? הרב גינזבורג, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"התכלס הוא לעשות כאן מהפכה בארץ", כך אמר לפני כשבוע הרב יצחק גינזבורג, מי שנחשב לרבם של נוער הגבעות בשיעור שהעביר בכפר חב"ד, בו דיבר גם על הצורך להימנע מישיבה בכלא.

על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', אמר ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר כי "כולם יודעים את דעתי. חבל לשבת בכלא. אולי המצב בכלא היום יותר טוב ממשהו אחר, אבל לכתחילה חבל שהכוח שיושב כאן היום ישרוף את הזמן בכלא".

בהמשך הוא הדגיש כיצד להימנע מלהיתפס, " 'בתחבולות תעשה לך מלחמה', צריך לחשוב לעשות פעילות שטובה לכם בחוכמה, שהיא לא מביאה אתכם לא לחקירות ולא למעצרים וכן פועלת בתכלס. התכלס הוא לעשות כאן מהפכה בארץ. מה שעזר בעבר, נגד הבריטים, לא שייך היום. צריך משהו אחר".

שיעורו של הרב גינזבורג התקיים על רקע פגישתו על בכירים במחלקה היהודית בשב"כ, פגישה שמטרתה הייתה להנמיך את להבות החיכוכים שבין הנערים לאנשי כוחות הביטחון.

רק לפני מעט יותר משבוע דווח כי אמבולנס צבאי שהוזעק לטפל באישה ביצהר, נרגם באבנים ע"י חלק מתושבי המקום. בנוסף לכך הונחו דוקרנים בכניסה ליישוב במטרה למנוע מרכב סיור של צה"ל להיכנס למקום.