משלבת ידיים עם האליטות הישנות? דינה דיין פורשת ומעבירה את תמיכתה להרצוג

המועמדת הצבעונית שמבקשת לחולל מהפיכה, החליטה לתמוך ביו"ר הרצוג. בראיון שנתנה בעבר ל'כיפה' היא אמרה על אנשי השמאל הוותיקים כי "הגיע הזמן שהם יזוזו הצידה ויתנו לשחורים של מדינת ישראל אפשרות לביצוע מהפכה במדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/07/17 16:43 ט בתמוז התשעז

משלבת ידיים עם האליטות הישנות? דינה דיין פורשת ומעבירה את תמיכתה להרצוג
דינה דיין, צילום: צילום מסך

המתמודד הכי בועטת במערכת הבחירות לראשות מפלגת העבודה, הודיעה היום (שני) על פרישתה מהמירוץ והעברת תמיכתה ליו"ר המכהן ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג.

דיין נחשבת כנטע זר בעיני המתפקדים המסורתיים של המפלגה, בעיקר על רקע היותה חרדית ומזרחית מהפריפריה. בסרטון שהפיקה לפני מספר שבועות, היא תקפה את "המפלגה שמדברת על פריפריה במקום לתת לפריפריה לדבר" וטענה שמבחינתם היא החצר האחורית של המפלגה ושל ישראל.

בראיון שנתנה ל'כיפה' היא אמרה כי "עם כל הכבוד לגווארדיה הנכבדה בשמאל, הגיע הזמן שהם ישחררו ויזוזו הצידה ויתנו לנו לשכבות החלשות, לשחורים של מדינת ישראל ייצוג ואפשרות לביצוע מהפכה במדינה. השיטות הכלכליות שאומרות לחזק את החזקים ולגרום לאושר לחלחל למטה, זה פשוט לא עובד. 40 שנה מנסים את זה ואנחנו רק נהיים יותר עניים. הם לא רואים אותנו כי מבחינתם אנחנו פשוט לא קיימים".

החלטתה של דיין לתמוך בח"כ הרצוג, שעל פניו מייצג את ההתנהלות האליטיסטית שהיא רוצה לשנות, מעוררת פליאה במיוחד לאור פוסט שכתב בפייסבוק חפני מעט יותר משבוע, עם הודעתו של עמירם לוין על פרישתו מהמירוץ והעברת תמיכתו לאבי גבאי.

"הצטרפותו של עמירם לוין לאבי גבאי הייתה צפויה. מדובר במהלך פוליטי השרדותי", כך היא כתבה והדגישה כי "בניגוד לעמירם לוין, אני לא נעניתי לחיזורים החוזרים והנשנים של כמה מהמועמדים לראשות המפלגה שעשו לילות כימים על מנת לשכנע אותי לפרוש מהמירוץ ולהצטרף אליהם".

בהמשך היא ציינה כי ההתמודדות שלה היא אינה תרגיל פוליטי, "אני הולכת עד הסוף, עם האמת שלי, מתוך אמונה בדרך ורצון אמיתי לחולל שינוי". דיין הצהירה כי היא לא תתן יד לכך ש-"דמויות מפתח במפלגה רוצות רק להישאר בעמדות של כוח, גם על חשבון ייצוג האינטרס של הבוחר.

לסיום היא הכריזה כי "ב- 4 ביולי אתמודד מול אנשי המנגנון שהביאו את הפלגה לשפל שהיא נמצאת בו - על מנת להוביל את מפלגת העבודה לדרך חדשה".