משלבים ידיים: תושבי מגרון ונתיב האבות יקיימו הפגנה משותפת

הראשונים יבקשו פתרון טרם פינויים והאחרים ידרשו יישוב קבע 5 שנים לאחר שנעקרו מבתיהם. אנשי נתיב האבות ומגרון יפגינו מחר (ד') סמוך לטקס הממלכתי לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/17 15:14 ו בתשרי התשעח

משלבים ידיים: תושבי מגרון ונתיב האבות יקיימו הפגנה משותפת
התושבים וילדי מגרון בהפגנה, צילום: מטה המאבק מגרון

לקראת הטקס הממלכתי לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון שייערך מחר (רביעי), יפגינו תושבי מגרון ונתיב האבות נגד שרי הממשלה והעומד בראשה.

מחר בשעה 18:30 ישלבו אנשי שני הישובים ידיים וימחו על כך שחלקם עומדים בפני פינוי וחלקם עדיין לא קיבלו פתרון קבע מאז שפונו לפני 5 שנים.

מפגיני מגרון ידרשו מנתניהו והשרים שינכחו בטקס, לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי התושבים ולהסדיר את בניית הקבע של כל אחד מהיישובים. תושבי נתיב האבות מצדם יקראו למציאת פתרון הולם עבור השכונה שעתידה להתפנות לאחר פסק דין חלוט של בית המשפט העליון.

מפגינים בזמן ישיבת הממשלה. תושבי השכונה

מפגינים בזמן ישיבת הממשלה. תושבי השכונהצילום: נתיב האבות

עמי גבירצמן, תושב נתיב האבות אמר לקראת ההפגנה: "למי שלא הבין,  תוכנית בניה זמנית לא תספק אותנו! מעורבותו של רוה"מ  נדרשת שוב באישור התוכניות להסדרת נתיב האבות ובניית קבע. שרוה"מ יגיע לנתיב האבות ויראה בעיניו את העוול וכמה פשוט וקל הפתרון".

עוד אמר: "באין פתרון לא נוכל לחגוג ביום רביעי את שחרור גוש עציון ונפגין בדרישה לתכנית ובניה.אנו דורשים מראש הממשלה להתערב בנושא נתיב האבות בהקדם ולא להתעלם מאיתנו !"

מטה המאבק של תושבי מגרון אמרו לקראת הפגנה: ביום בו ממשלת ישראל מציינת את שחרור יו"ש וחידוש ההתיישבות בה, אנו באים ומציבים להם תמונה שמראה, לצערנו, את הההפך הגמור. הבניה באזורים אלו מוקפאת, יישובים נעקרים ויהודים מגורשים מבתיהם, ואפילו הבטחות להסדיר ישובים שכבר אושרו אינן מתקיימות.  זה לא מצב שמתאר מדינה ריבונית. זוהי אינה ממשלת ימין. ממשלת נתניהו לוקחת את יהודה ושומרון שמה אותם בויטרינה, וחונקת את המשך ההתיישבות בארץ ישראל...  לא לשם כך שוחררו חבלי מולדתנו".