משחקי הכדורגל ימשיכו להתקיים בשבת

ועדת השרים לענייני היתרי עבודה בשבת הסמיכה את שר העבודה והרווחה לאשר את המשך קיום המשחקים ביום המנוחה. זאת בתנאי "שהמעסיק יעניק לעובד ימי מנוחה בהתאמה לשעות  שהעוסק בשבת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/02/18 21:14 ה באדר התשעח

משחקי הכדורגל ימשיכו להתקיים בשבת
מירי רגב נלחמת למען השבת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עכשיו זה סופי: למרות דרישתם של מאות כדורגלנים ואוהדי כדורגל שומרי מסורת, החליטה הערב (שלישי) ועדת השרים לענייני היתרי עבודה בשבת להסמיך את שר העבודה והרווחה חיים כץ להעניק היתר למשחקי כדורגל ביום המנוחה

טיוטת ההיתר תופץ להערות הציבור למשך 21 יום לאחר מכן יחתום השר על היתר כללי לענף. יש לציין כי ההיתר יחול על כל העובדים במגרש, לרבות אנשי המנהלה וכל עובדי המעטפת שעוסקים בנושאים הקשורים למשחקים. 

עוד נמסר מטעם הועדה כי "יישום ההיתר מותנה בכך שהמעסיק יעניק לעובד ימי מנוחה בהתאמה לשעות  שהעוסק בשבת". שר העבודה והרווחה חיים כץ התייחס להחלטה ואמר כי "הסטטוס קוו נשמר נמשיך לחזק את הספורט בישראל".

בחודשים האחרונים התנהל ויכוח סוער סביב נושא משחקי הכדורגל בשבת. מספר כדורגלנים עתרו לבג"ץ בנושא ובעקבות העתירה מינתה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ועדה מיוחדת שדנה בנושא שקבעה כי התנאים לא בשלים להעתקת כלל המשחקים לימות החול וכי מהלך כזה מעמיד בסכנה את הענף כולו.

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר בירך על ההחלטה ואמר כי "זהו יום חג לכדורגל הישראלי שאין לו זכות קיום בלי משחקים בשבת, אבל יותר מכל לציבור הליברלי שהבהיר לנתניהו ולרגב בעבור מי הם עובדים. כל המתחנפים ששיקרו לאורך הדרך ואמרו שיזיזו את הכדורגל ליום אחר, צריכים להבין שלא תתקיים יותר מכירה סיטונאית של השבת הישראלית לטובת רווח פוליטי של מנהיגים פחדנים. נתראה ביציעים".