מרים פרץ: "יש לי לב אחד שנשבר שלוש פעמים. עם הלב הזה יצאתי אל עמי"

כלת פרס ישראל נאמה בשם כלל הזוכים והתייחסה לאסונות שעברה ולצורך באחדות, "בואו נבחר כולנו בדרך שמרבה את הטוב והאור שלנו. ערכי הרעות והאחווה של בני אוריאל ואלירז הם נר לרגלי. אחים אנחנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/18 21:53 ד באייר התשעח

מרים פרץ: "יש לי לב אחד שנשבר שלוש פעמים. עם הלב הזה יצאתי אל עמי"
בנט נושק לפרץ, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לקול תשואות הקהל שנמשכה זמן רב, נשאה הערב (חמישי) כלת פרס ישראל לשנת תשע"ח, מרים פרץ, נאום בטקס הענקת פרסי ישראל שנערך בירושלים

"עומדת כאן אני מולכם נבוכה לצד עמיתי", היא אמרה, "אנשים רמי מעלה שיצרו, כתבו, חקרו והמציאו. אנשי חזון ועשייה, אנשי אמונה. קטונתי. אין בידי יצירה, לא אוכל להצביע על תגלית שגיליתי או על נוסחה שפתרתי".

לצד זה אמרה, "יש לי לב אחד שנשבר שלוש פעמים בהודעות שבר נוראיות - נפילת בני בכורי אוריאל בקרב בלבנון, פטירת אישי אליעזר משברון לב ונפילת בני השני אלירז בקרב בעזה"

בהמשך אמרה כי "עם הלב הזה יצאתי אל עמי ודיברתי במלים פשוטות על הארץ ומורשתה, על השמחה, על הדבקות בחיים, על אחריות ועל מעורבות חברתית. ומתוך הלב הזה שפועמת בו אמונה בארץ הזאת ובעם הזה, מתוך הכאב - נבעו מעיינות של אהבה. כשהלב מלא אמונה, הוא יכול לעמוד באתגרים קשים. הוא יכול ליצור יצירות גדולות. זו יצירתי, היא נטועה בלבבות. הפכתי את יגוני לניגון חדש".

נתניהו ופרץ בטקס

נתניהו ופרץ בטקסצילום: פלאש 90. הדס פרוש

עוד אמרה פרץ כי היא הייתה "שמחה אם נצא כולנו לפגוש את הגיוון הזה, את האחרים. נכיר, נראה, נרגיש, נראה את העיניים הכואבות והשמחות. נשמע את הקולות והצלילים החדשים. גם אם יש בינינו תהומות נוכל לבנות ביניהם גשרים.

"אם רק נכיר בכך שרב המשותף בינינו על המפריד. כולנו בארץ הזאת חפצי חיים, כולנו חפצי שלום. זה הבית של כולנו ואין בלעדיות של אהבת העם והמולדת לצד מסויים. כולנו רוצים לזכות ולראות את נכדינו בונים כאן את ביתם, מטיילים בארץ בבטחה ונהנים מנופיה. כולנו מייחלים לחברת מופת ברוח חזון נביאי ישראל ומכוח זה כולנו נושאים באחריות לאופיו, לערכיו ולעתידו של הבית שלנו".

כלת הפרס החדשה ציינה כי, "לא נוכל להתעלם, לא נוכל לעמוד מנגד. בפאזל הזה, שנוצר במדינת ישראל יש מקום לכולנו. לכל קשת הצבעים. אם תחסר פיסה אחת מהפאזל התמונה לא תהיה שלמה. על כן, איני מוכנה לוותר על שום חלק מעמי. גם אם מלאכת ההרכבה תיארך - אינני מתייאשת. כדי להצליח ביצירת הפסיפס הזה - עלינו לכבד את כולם בשיח שלנו".

"עלינו ליצור שיח מאופק שמאפשר הבעת דעה בלי איומים, שיש בו מקום למחילה וסליחה, שיח שמחזק את המחוייבות שלנו לאהבת האדם כי בצלם אלוקים ברא את האדם. שיח המחזק את מורשתנו המרבה אור ותקווה ולא מתרכז רק בחושך".

לסיום אמרה, "בואו נבחר כולנו בדרך שמרבה את הטוב והאור שלנו. ערכי הרעות והאחווה של בני אוריאל ואלירז הם נר לרגלי, וקריאתם אחי לכל אחד מחבריהם, היא קריאתי. אחים אנחנו. ראינו לראות את המדינה בשגשוגה. עתה בשנת ה-70 משמיתנו היא לחזות באור העצום החבוי באחדות של עם ישראל".