מרים פרץ: "זו לא העת לדבר על ריצה לנשיאות"

כלת פרס ישראל, שנאומה יילמד במערכת החינוך, התייחסה לקריאות רבים כי עליה להיות נשיאת המדינה הבאה, "אני מברכת את נשיא המדינה רובי ריבלין בבריאות והצלחה במשימה החשובה של ייצוג העם". ומה חידשה לדוד גרוסמן בתום הטקס על אחד מספריו?

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 09:49 ז באייר התשעח

מרים פרץ: "זו לא העת לדבר על ריצה לנשיאות"
לא מעוניינת להחליפו בשלב זה. פרץ והנשיא ריבלין, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מרים פרץ, שנאומה בטקס הענקת פרסי ישראל ריגש רבים, התייחסה היום (ראשון) לקריאות כאילו עליה להתמודד לתפקיד נשיאת המדינה.

"אם המסרים שלי מאחדים אז עשיתי את שלי", אמרה כלת פרס ישראל הטריה בראיון לקשת 12, כי היא "חושבת שזו לא העת לדבר על ריצה לנשיאות, אני אדם מאמין ולכן מאמינה שהקדוש ברוך הוא יציב אותי במקומות שהם טובים גם לי וגם לעם ישראל".

פרץ הוסיפה כי היא "תמיד משאירה את הכל פתוח ונותנת לחיים להוביל אותי, לדעתי זה לא הזמן והמקום. אני מברכת את נשיא המדינה רובי ריבלין בבריאות והצלחה במשימה החשובה של ייצוג העם".

פרץ במעמד הענקת הפרס

פרץ במעמד הענקת הפרסצילום: פלאש 90. הדס פרוש

במוצאי יום העצמאות נשאה אשת החינוך, שאיבדה שניים מבניה בצבא וכן את בעלה כתוצאה ממחלה, נאום בשם מקבלי הפרס בו אמרה בין היתר, יש לי לב אחד שנשבר שלוש פעמים בהודעות שבר נוראיות - נפילת בני בכורי אוריאל בקרב בלבנון, פטירת אישי אליעזר משברון לב ונפילת בני השני אלירז בקרב בעזה".

בהמשך דיברה על הצורך באחדות בעם ישראל על שלל הדעות והשקפות העולם. בסיום האירוע פגשה בזוכה אחר, הסופר דוד גרוסמן, והתחבקה עמו ממושכות. שר החינוך, נפתלי בנט, הורה למנכ"ל משרדו לפעול ללימוד הדברים במערכת החינוך.

"נפגשנו בכניסה לאולם", סיפרה פרץ על החיבוק עם הסופר המוערך, "וגרוסמן העניק לי ספר במתנה. אמרתי לו שבספרו 'אשה בורחת מבשורה' יש קטע על מצפור שנקרא על שם בני אוריאל בהר מירון והוא הופתע, חידשתי לו. תוך כדי שיחה עם רעייתו גילינו גם על קשר בין קרובים שלנו.

"רציתי לומר לגרוסמן שאני מרגישה שיש בינינו הבנה, הוא אמר לי שהדברים שנשאתי ייצגו את מקבלי הפרס נאמנה והיה חשוב לי לשמוע את זה. אנחנו כהורים שכולים שחווינו את הרע ביותר אמורים לייצג רק את הטוב. זו הדרך לתת משמעות לנפילה של ילדינו".