מרגש: צפו בקליפ המסכם את חגיגות בר המצווה ל- 35 בני העדה האתיופית שעלו לארץ בשנים האחרונות

לאחר חודשים של הכנה, 35 נערים ונערות מקהילת יפו עלו יחד עם בני משפחותיהם לאירוע מרגש לציון כניסתם למצוות. בין המברכים: ראש העיר רון חולדאי ורב העיר, הרב ישראל מאיר לאו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/17 19:20 כה בסיון התשעז

מרגש: צפו בקליפ המסכם את חגיגות בר המצווה ל- 35 בני העדה האתיופית שעלו לארץ בשנים האחרונות
הנערים מניחים תפילין בכותל, צילום: טל אורון

כ-200 בני קהילת יהודי אתיופיה ביפו השתתפו במסע חגיגי לירושלים לציון כניסתם למצוות של 35 מילדי הקהילה שעלו לארץ בשנים האחרונות. 

את האירוע המרגש ארגנה עמותת אביב התורה יחד עם רב הקהילה, הרב יהודה סהלה, מוקד הקליטה העירוני ועמותת איש לרעהו, זאת במסגרת פרויקט עולים בהצלחה העוסק לכל אורך השנה בסיוע לקליטת עולי אתיופיה בישראל.

האירוע שהחל בטקס חגיגי במרכז עינב עריית ת"א, בארגונו של סגן גזבר הערייה מר אלי מלאכי, המשיך בעלייה של בני הקהילה  לירושלים ובריקודים ועלייה לתורה בכותל המערבי יחד עם תלמידי ישיבת ההסדר שירת משה ביפו, ובנות השירות של עמותת אביב התורה שלמדו והתכוננו עם הנערים והנערות במשך חודשים ארוכים לקראת היום הגדול.

בסיום היום המרגש הגיעו חתני וכלות השמחה יחד עם בני משפחותיהם לחגיגה משותפת ומפוארת במסעדת מונטיפיורי בכותל. 

הרב ישראל מאיר לאו ברך את בני המצווה ואמר כי בניגוד לכל התרבויות, בהן חוגגים כאשר מסיימים עול או אחריות מסויימת, העם היהודי חוגג את הכניסה למחויבות ולעול מצוות.

הרב יהודה סהלה, רב הקהילה: "ערב חג מתן תורה זכינו לכנס את כל הקהילה יחד לחגוג את מתן התורה הפרטי של של בני קהילתנו. זוהי התרגשות עצומה ואני רוצה להודות מקרב לב לכל השותפים שבלעדיהם הדבר לא היה אפשרי".

מושיק שמעון, מנכ"ל עמותת אביב התורה: "אירוע בר ובת המצווה מהווה את שיאה של תוכנית הכנה אינטנסיבית שאנו מקיימים עם הבנים והבנות מזה מספר חודשים. לצד לימוד הקריאה בתורה הילדים לומדים על המסורת של עם ישראל כולו ועל המורשת המיוחדת של העדה, זאת תוך סדנאות משותפות יחד עם ההורים במטרה להתגבר על קשיי הפער הבין דורי".