מצא את האשמים האמיתיים? יעלון: "הרשות הפלסטינית מחנכת לשנאת היהודי והישראלי"

מספר ימים לאחר שהתבטא באופן מעורר מחלוקת על רצח בני הזוג הנקין ועל רקע הפיגוע בהר אדר, תוקף שר הביטחון לשעבר את הפלסטינים ומציג כהוכחה להסתה צילום מסך מדף פייסבוק שבו נכתב בין היתר: "אללה ירחמך, שהיד, גיבור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/17 17:19 ו בתשרי התשעח

מצא את האשמים האמיתיים? יעלון: "הרשות הפלסטינית מחנכת לשנאת היהודי והישראלי"
יעלון בכנס הרצליה, צילום: אריאל חרמוני פלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון מאשים את הרשות הפלסטינית ברצח לוחם מג"ב ושני המאבטחים הבוקר (שלישי) בהר אדר ואת פייסבוק שלא חסמה דף שבו נכתבו דברי הסתה והלל על הפיגוע.

"כך נראית הסתה!", כתב יעלון בדף הפייסבוק שלו והוסיף כי "באיחור של שמונה שעות, פייסבוק הסירה את העמוד של המחבל, אבל עד אז הצטברו שם מאות תגובות משבחות. ערבית אני יודע לקרוא וגם להבין, הנה תמצית של התגובות ״הפופולריות״: الله يرحمك، شهيد، بطل - אללה ירחמך, שהיד, גיבור".

לדבריו, "את המלים רוצח נתעב לא תמצאו שם, גם לא גינוי כלשהו אחר, רפה יותר. לפני שהעמוד ירד, הספקתי להסתכל על הפרופילים שהגיבו - ילדים, נשים וגברים, איך אומרים - ״פלסטינים מן היישוב״.

יעלון ציין כי "זו רק דוגמה אחת מני רבות, הרשות הפלסטינית מחנכת לשנאת היהודי והישראלי, מעודדת טרור בהסתה ובמימון מחבלים ומשפחותיהם. רוצים שלום? טפלו בהסתה ובחינוך לרצח. עד אז, נסמוך רק על עצמנו, נגן על עצמנו ונרדוף את המחבלים בכל מקום. יהיה זכרם של יוסף עותמאן, אור אריש וסולומון גברייה ברוך".

כזכור, לפני מספר ימים פורסם כי יעלון אמר בהרצאה סגורה כי להתנהלות המדינית של ישראל, ולהבדיל לרצח משפחת דוובשה, הייתה השפעה ישירה על רצח בני הזוג הנקין