מפקד הגדוד המעורב 'קרקל' הושעה בגין "יחסים בלתי הולמים"

דובר צה"ל הודיע כי מפקד גדוד קרקל, הושעה למשך 30 יום, בחשד שקיים יחסים בלתי הולמים ויחסי מרות עם קצינה ביחידה. הקצין היה אמור לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/17 09:52 יז בתמוז התשעז

מפקד הגדוד המעורב 'קרקל' הושעה בגין "יחסים בלתי הולמים"
המפקד המודח, צילום: ארכיון. דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, השעה מתפקידו ל-30 יום את מפקד גדוד הקרקל, סא"ל אלעד כהן. הקצין הושעה בעקבות חקירת מצ״ח, שנפתחה בחשד ליחסים בלתי הולמים בהסכמה במסגרת יחסי מרות. נציין כי ללא קשר ישיר לאירוע, הקצין היה צפוי לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים.

יש לציין כי היחסים, עם הקצינה שכפופה לו, היו בהסכמה אך בעקבות החשד לניצול יחסי מרות, הוחלט שלפי שעה יסיים הקצין את תפקידו ומקביל מצ"ח כבר מנהלת חקירה בנושא.

לוחמות בזמן אימון

למצולמות אין קשר לכתבה. לוחמות בזמן אימוןצילום: פלאש 90. אביר סולטן

לפני חצי שנה הגיב סא"ל כהן, בראיון לגלי צה"ל על הביקורת המושמעת נגד שילוב נשים בתפקידי לוחמה בצה"ל ואמר: "אני מקווה שיצמחו כאן לוחמות, שיכולות גם להחליף אותי בתפקיד".

לדבריו, "מי שלא באמת מכיר את החוויה הזאת מקרוב ואת הפוטנציאל שקיים, אז הוא לא מבין את הגודל של האירוע החיובי הזה. הצבא הבין שיש פה הזדמנות להוציא מהשילוב הזה של גם לוחמות וגם לוחמים יכולות אין סופיות. יש לנו פה מפקדות מעולות. יש לנו מ"פיות היום בגדוד שאני חותם עליהן באופן מלא שהן יכולות להחליף אותי, מבחינתי מחר בבוקר".

קרקל הוא הגדוד החי"ר קל המעורב הראשון בצה"ל שהוקם בשנת 2000 כפלוגה ניסיונית שכעבור 4 שנים הפכה לגדוד. עיקר פעילות הגדוד היא פעילות ביטחון שוטף בגבול מצרים למניעת חדירות של גורמי טרור, סיכול הברחות סמים ונשק וכן בקרה על כניסת מסתננים.