מערך הכשרות של צהר: כך זה יעבוד

רוצים להצטרף למערך הכשרות החדש שיתחרה ברבנות? בצהר מפרטים כל מה שעליכם לדעת וכיצד בדיוק זה יעבוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 11:29 יא באדר התשעח

מערך הכשרות של צהר: כך זה יעבוד
מסיבת העיתונאים של צהר, צילום: יחצ

במהלך מסיבת העיתונאים של צהר בה הכריזו על הקמת מערך כשרות חדש בישראל, פירטו רבני צהר את תהליך כניסת בית עסק חדש למערך ההשגחה. בית עסק שיהיה מעונין להצטרף יצטרך לעבור תהליך שלא קיים היום בישראל אך מקובל המערכות הכשרות בעולם. חלק מההצטרפות מותנה בעסק שניתן לקיים איתו מערכת יחסים של השגחה וכשרות

התהליך כולל: ניתוח נתונים ופגישה ראשונית עם בעל העסק, ביקור רב המכשיר את בית העסק, בנית נהלי כשרות, סדנה לצוות ושבוע הטמעה ובסוף הכרזת בית העסק כמושגח ותחילת העבודה.

שבוע ההטמעה הוא שלב חשוב ביותר . במשך תקופה זו יש לבדוק בצורה מוקפדת ומדוקדקת את עמידת בעל העסק בתנאים ובנהלים בהם הוא נדרש לעמוד. בשלב זה בית העסק עדיין אינו מציג את הצהרת בעל העסק והביקורת על בעל העסק היא תדירה ומוקפדת. במידה ובית העסק עבר בהצלחה את התהליך הרי שהוא יכול להציג את הצהרתו והוא מפורסם לציבור ככשר ומושגח על ידנו.

צהר יאפשרו לבתי עסק לבחור בין שתי רמות כשרות:  כשרות מוקפדת למהדרין וכשרות לכלל ישראל על פי הנורמות הבסיסיות. ההבדל בין רמות ההשגחה תהיה מורכבת מחומרי הגלם ותהליכי היצור וההכנה.
לכל רמת כשרות יש חלוקה בסיסית של שלושה סוגי בתי אוכל: דוכן מזון - עד 15 כסאות. בית קפה / מסעדה בשרית קטנים – עד 25 כסאות. בית קפה / מסעדה בשרית גדולים –25 כסאות ומעלה. לכל בית עסק יש מחירון קבוע לפי מאפיינים אלו כאשר יתכנו חריגים בבית עסק שמשתמשים בכמות מוגדלת של ירקות עלים, קמח, קטניות ואורז (בהם נדרשת עבודת השגחה נוספת
).

מחירון בסיס

מחירון בסיס צילום: צהר

צהר מפרטים גם את צורת ההשגחה במקומות השונים: במקום שעות השגחה, תתומחר ההשגחה במשימות השגחה על פי הצרכים המקצועיים והכשרותיים בבתי העסק. הבסיס ההלכתי הוא כמובן דין 'נכנס ויוצא' כאשר בבתי עסק מסוימים יתכן ויהיה צורך בהשגחה צמודה.

העקרונות על פי הם פועלים המשגיחים הם:

  1. שמירה קפדנית על ההלכה ועל דרישות הכשרות ונהלי הכשרות.
  2. דיווח בזמן אמת למשגיח או למפקח על תקלות
  3. יחסי אנוש תקינים ויחסי עבודה תקינים עם בעלי העסקים והצוותים בבתי העסק ויצירת אווירה של אמון ושיתוף פעולה.

לרשות המשגיחים תעמוד מערכת אלקטרונית שתהיה מותקנת על הטלפון החכם שלהם שתבצע מטרה כפולה:
א. דיווח בזמן אמת על כניסה ויציאה
ב. הקפצה של משימות ספציפיות אל העסק אליו הוא נכנס ודיווח על ביצוע ו/או תקלות
.

יש להדגיש כי המשגיחים יהיו מחויבים לקוד התנהגותי וקוד מקצועי הכולל:
א. מדים ותג המזהה אותם כמשגיחים או משגיחות מטעם צהר
ב. איסור חמור על קבלת טובות הנאה באוכל או בארוחות או במצרכים מבית העסק
. המשגיח רשאי לאכול בבית העסק בתנאי שהוא משלם מחיר

נכון להיום אף מסעדה לא נכנסה למיזם מאחר והוא נפתח רק היום אבל יש כבר הרבה פניות. בצהר מעריכים כי תוך שנתיים וחצי הם יהיו מאוזנים ואף ירוויחו ואת הרווחים שישקיעו חזרה במערך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן