מעורר השראה: מפגש מרגש בין סטודנטיות לניצול שואה

יצחק בלפר בן ה-95, אחד מאחרוני ילדי קורצ'אק, סיפר לתלמידות במכללת אורות על הקשיים שחווה במהלך השואה, ועל סיפור ההצלה המופלא שלו. "ניצולי השואה החיים עמנו נושאים בתוכם סיפור חיים של אומץ וגבורה", אמר אחד מיוזמי האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/17 13:13 י בטבת התשעח

מעורר השראה: מפגש מרגש בין סטודנטיות לניצול שואה
יצחק בלפר במפגש עם תלמידות אורות ישראל, צילום: יח"צ

מפגש יוצא דופן התקיים שלשום (ג') בין סטודנטיות במכללת אורות לבין יצחק בלפר, אחד מאחרוני ילדי בית היתומים של יאנוש קורצ'אק שנותר בחיים. המפגש לקראת יום הקדיש הכללי נערך על רקע התמעטותם של ניצולי השואה עם השנים, ומתוך רצון להכיר לדור הצעיר אדם שיספר ממקור ראשון על התופת שאותה שרד. 

בלפר, 95, שהוזמן על ידי ראשי המסלול למחנכות, הרב יונה גודמן והרב מתניה ידיד, הרשים את הבנות בשמחת חייו ובזיכרונו המופלא, וסיפר בפרטי פרטים על שהותו בבית היתומים, על יאנוש קורצ'אק ועל העקרונות החינוכיים עליהם גדל במקום. 

במשך שבע שנים שהה בלפר בבית היתומים של יאנוש קורצ'ק, ולאחר מכן, כשהוא בן 14 בלבד, ברח מפני הנאצים לרוסיה, שם שירת בצבא הרוסי, ואף נכלא במחנה הכפייה בסיביר. הוא מספר כי לאחר חזרתו לפולין בתום מלחמת העולם, גילה שכל משפחתו הושמדה בשואה ובמשך שנתיים חצה את כל אירופה ברגל עד שהגיע לחופי איטליה ומשם עלה באניית המעפילים "אף על פי כן".

האנייה נתפסה בידי הבריטים, והבחור הצעיר שעבר את כל התלאות הרבות עד שראה במו עיניו את ארץ ישראל, נשלח לשנה וחצי לקפריסין והתרחק מהחלום לחופש.

לאחר קום המדינה הצליח בלפר להגיע ארצה, גויס לצה"ל ואף נטל חלק בארבע מלחמות: מלחמות השחרור, ההתשה ששת הימים ויום הכיפורים. 

דבריו מעוררי ההשראה של בלפר הוצגו בהומור ובעומק אל פני הסטודנטיות המשתאות, שהחכימו ולמדו ממנו רבות. הרב מתניה ידיד אמר בסיום כי "ניצולי השואה החיים עמנו נושאים בתוכם סיפור חיים של אומץ וגבורה, ואנו העוסקים בחינוך מחויבים להשכיל וללמוד מהם על מנת להעביר את גבורתם ואומץ לבם לדורות הבאים".