מסתמן: עבודות הרכבת בשבת יצומצמו באופן משמעותי

בשיחה שקיימו נציגי הציבור החרדי עם שר העבודה והרווחה ואנשי 'רכבת ישראל', הושג סיכום שאמור להסיר את איום ההתפטרות שהציב השר ליצמן שאמר מוקדם יותר: "אני הולך עד הסוף. אם יהיה חילול שבת אני אתפטר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/11/17 11:25 ה בכסלו התשעח

מסתמן: עבודות הרכבת בשבת יצומצמו באופן משמעותי
יממש את האיום? השר ליצמן, צילום: פלאש 90

עבודות הרכבת בשבת הקרובה יצומצמו באופן משמעותי, כך מסתמן מהשיחות שנערכו היום (חמישי) בין נציגי הציבור החרדים, שר העבודה והרווחה חיים כץ ואנשי 'רכבת ישראל'.

ב'ynet' פורסם כי ככל הנראה מסתמנת פשרה שנועדה למנוע משבר קואליציוני לאחר שחברי הכנסת החרדים הודיעו כי במידה ועבודות הרכבת יתקיימו כסדרן בשבת הם יפרשו מהממשלה ויפרקו אותה.

המקביל רכבת ישראל תידרש להעביר לשר כץ תכנית עבודה חדשה שתצטרך לכלול צמצום גדול של העבודות בימות המנוחה. בנוסף לכך היא תחוייב לספק מראש את הנתונים על עבודות שהן בגדר פיקוח נפש שאם הן לא תעשנה חיי הנוסעים יהיו בסכנה.

תאונת הרכבת בלוד

ידווחו מראש על עבודות שבגדר פיקוח נפש.תמונת ארכיון.תאונת הרכבת בלודצילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה, שנחשב לאחד מראשי המאבק נגד עבודות הרכבת בשבת, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי הוא לאמתכוון לוותר, "אני הולך עם השבת עד הסוף", הוא אמר בנוגע לאיום ההתפטרות מהממשלה, "אם יהיה חילול שבת אני אתפטר". לצד זה הוא ציין כי "זה חלק מההסכם הקואליציוני ואני דורש שיקיימו אותו. אני מקווה שהמצב ייפתר - לא רוצה חילול שבת ולא רוצה בחירות".

במרכז ליב"ה ביקשו לחזר את השר ליצמן ואמרו כי "השבת איננה הבעיה, השבת היא הפתרון. שוב השבת בכותרות בגלל גורמים שמעדיפים לדרוס בגסות את השבת במדינת ישראל ואת כל המורשת היהודית היקרה לעם ישראל. עבודות הרכבת הן חשובות, אבל האינטרס הלאומי של שמירת שבת במרחב הציבורי הוא שמעצב את אופיה ודמותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי".

לדבריהם, "השבת אינה בעיה שצריך למצוא לה פתרון, היא המורשת הטובה ביותר שהנחיל עם ישראל לאנושות כולה. על כן, אנו יוצאים באמירה ברורה-כולנו עם השר יעקב ליצמן! השר, שלא מפחד להציב עמדה ברורה מהי השבת לעם ישראל במדינתו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן