יפתח על נתניהו? שלמה פילבר עד מדינה

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, ומקורבו של ראש הממשלה, חתם על הסכם עד מדינה עם הרשות לניירות ערך. יתכן וימסור מידע מפליל על נתניהו בפרשת וואלה. דיווח: ראש הממשלה נועד עם פרקליטיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/18 06:40 ו באדר התשעח

יפתח על נתניהו? שלמה פילבר עד מדינה
ישמש כעד מדינה. פילבר, צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, צפוי כבר בשעות הקרובות לחתום על הסכם שיהפוך אותו לעד מדינה בפרשת בזק, במה שעשוי לסבך את ראש הממשלה. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה ב"החדשות".

לפי הדיווח של גיא פלג הרשות לניירות ערך ופילבר, שנעצר לפני מספר ימים, עתידים לחתום על ההסכם, במסגרתו ככל הנראה מקורבו של נתניהו לא יישלח למאסר תמורת מידע שימסור עליו בפרשה שזכתה לכינוי "תיק 4000".

המידע שלפי ההערכות מחפשים ברשות לניירות ערך הוא האם נתניהו ניסה לתווך בעסקת מכירת אתר וואלה ולהעבירו מידיו של שאול אלוביץ' לאנשי עסקים המקורבים אליו.

בנוסף, מהלך זה גם ממשיך את החשדות שעלו לפיהן בעל השליטה בבזק, אלוביץ' שגם נעצר על ידי המשטרה, הפעיל לחצים על ראשי וואלה במטרה שיטו את הסיקור החדשותי לטובת ראש הממשלה.

עוד קודם לכן פורסם כי העצור השלישי בפרשה יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, ניר חפץ, חשוד בכך שהציע לשופטת לשעבר הילה גרסטל כי הוא יפעל למינויה כיועצת המשפטית לממשלה בתמורה לכך שתסגור את תיקים שעמדו נגד שרה נתניהו.

לא רוצה לאבד את אהדת הציונות הדתית. בנימין נתניהו

לא רוצה לאבד את אהדת הציונות הדתית. בנימין נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה עצמו התייחס להתפתחויות האחרונות ואמר בסרטון מצולם כי "מה שקורה ביומיים האחרונים זה פשוט טירוף מערכות. שערורייה. מביאים שתי טענות הזויות, שקריות, במסגרת מסע הרדיפה נגדי ונגד משפחתי שמתנהל כבר שנים.

"קודם כל לגבי בזק: כל ההחלטות בבזק מתקבלות על ידי ועדות מקצועיות, על ידי גורמי המקצוע, בפיקוח משפטי צמוד. אין פה מערב פרוע. אין פה החלטות פרטיות. כל ההחלטות שקופות ומבוקרות. ולכן הטענה שפעלתי לטובת בזק על חשבון שיקולים ענייניים היא פשוט מופרכת מיסודה".

עוד הוא אמר כי "באשר לטענה השנייה שהיא לא פחות הזוייה ולא פחות מרושעת, בעניין המינוי של היועמ״ש. אני מעולם לא פניתי לניר חפץ בעניין הזה, הוא מעולם לא הציע לי דבר בעניין הזה, ואתם יודעים מה? אני לא מאמין שהוא העלה את האפשרות הזאת עם מישהו.

"כבר אי אפשר להתעלם מהמסע המתוזמר. כשהאוויר יוצא מ-1000 ומ-2000, כשמתברר שב-3000 בכלל לא היה אוויר, אז מייצרים תיקים חדשים. מייצרים תיק חדש כל שעתיים. מביאים מקורבים, חוקרים אותם, כל מקורב נחקר, מיד מבול של הדלפות כוזבות".

לסיום הוא טען: "אנחנו יודעים מה המטרה: לייצר בכוח עננה ציבורית מעל ראשו של ראש הממשלה. פשוט לא יאומן. אז אזרחי ישראל, חשוב לי שאתם תדעו את האמת הזאת. אני רוצה שתדעו שאני סומך עליכם וסומך על מערכת המשפט ואתם גם יכולים לסמוך עליי. אני ממשיך ואמשיך להוביל את מדינת ישראל - באחריות, בשיקול דעת ובמסירות רבה".