מסתמן: גרוניך לא יגיע לקבל את הפרס משרד החינוך לתרבות יהודית

בשל  התלונה שהוגשה למשטרה נגד הזמר שלמה גרוניך בגין תקיפה מינית, נראה כי גרוניך לא יגיע לטקס לקבל פרס על מפעל חיים. במשטרה מעריכים כי התלונה תיגנז

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/17 18:01 ה בתשרי התשעח

מסתמן: גרוניך לא יגיע לקבל את הפרס משרד החינוך לתרבות יהודית
שלמה גרוניך, צילום: משה שי פלאש 90

מסתמן כי הזמר הוותיק לא יגיע לטקס הערב על מנת לקבל את הפרס מפעל החיים, בעקבות התלונה על תקיפה מינית שהוגשה נגדו. המתלוננת טוענת שביצע בה מעשים מגונים לפני כ-25 שנה כשהייתה בת 17 במהלך עבודה משותפת, ואף סיפרה על כך בהרחבה ברשתות החברתיות.
 
לטענתה, בזמן שהייתה זמרת מתחילה היא פנתה לגרוניך ובקשה ממנו שילחין עבורה שיר שכתבה. כשהגיעה לביתו הוא הטריד אותה ובפוסט שכתבה, עם היוודע דבר זכייתו בפרס שר החינוך, היא הטיחה בו "וכשלא קיבלת את מה שרצית, לא פספסת את ההזדמנות לומר לה, לנערה בת ה 17, שמחכה למונית שתחזיר אותה הביתה, משפט מעליב, כזה שיגרום לה להרגיש שהיא לא שווה. לא שווה כזמרת".

בפוסט נוסף שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה התייחסה ר' לבנות נוספות, שלטענתה הוטרדו על ידי גרוניך. "קיבלתי מידע על בנות נוספות, מידע מסעיר - אבל לא אערער את פרטיותן".

המתלוננת פנתה במכתב לשר החינוך נפתלי בנט וביקשה ממנו לא להעניק לזמר את הפרס: "מרגע היוודע לי כי משרד החינוך מתכוון לתת לגרוניך פרס מפעל חיים, אני נסערת ולא מוצאת מנוח", כתבה ר' לשר החינוך. "נשלחתי מטעם להקת נוער שהייתי חלק ממנה להיפגש עמו, והוא הרשה לעצמו להכניס למפגש אלמנטים מיניים אשר היו לגמרי לא במקום, ובמפתיע קינח בנגיעה באזור החזה שלי באופן משפיל. זה אינו מקרה חד-פעמי - שאר המקרים שנחשפתי אליהם, ונחשפת גם כיום, הם קשים מאוד. אדוני שר החינוך, אנא בטל את הענקת הפרס".

ועדת הפרס החליטה ביולי האחרון להעניק לאומן הוותיק את הכבוד הגדול ובנימוקי הזכיה היא ציינה כי "שלמה גרוניך היה הראשון להציף את סיפורה ותרבותה של יהדות אתיופיה ולהנגיש נתח שלם של תרבות יהודית שהייתה חבויה - לציבור הישראלי. בנוסף, חלק מכובד מהיצירה של גרוניך נוגעת במקורות היהודיים והישראלים. הוא השכיל לקדם את פועלו ואת הפרויקטים שלו באופן פורץ דרך, וראה בכך מפעל חיים".

במשטרת מרחב ירקון במחוז תל אביב מעריכים כי התלונה נגד הזמר שלמה גרוניך תיגנז. המתלוננת טענה בתלונתה כי הזמר ביצע בה עבירות מין לכאורה לפני 25 שנים. בשל הזמן הרב שחלף מאז קיימת התיישנות על העבירות לכאורה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן