בנט וכחלון הכריזו על קיצור החופשות

השרים כינסו מסיבת עיתונאים, שבה הודיעו על הרחבת פעילות "בית הספר של החופש הגדול" לחנוכה ולחופשת הפסח. התוכנית תחול על ילדי גן ותלמידים בכיתות א' עד ג'

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/18 12:40 כא בטבת התשעח

בנט וכחלון הכריזו על קיצור החופשות
בנט וכחלון מודיעים על קיצור החופשות, צילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון כינסו היום (ב') מסיבת עיתונאים שבה הציגו את תוכנית "בתי הספר של החגים", שתיתן מענה חינוכי להורים בימי חופשות החגים. התוכנית שגובשה על ידי משרד החינוך נועדה לתת מענה לפער שקיים בין ימי חופשת ההורים לבין ימי חופשות התלמידים, והיא תקצר את החופשות במערכת החינוך בעשרה ימים.

התוכנית תעניק להורים ולתלמידים בגני הילדים ובכיתות א'-ג' מענה בימי חופשות החנוכה והפסח, כשבכל חג ייהנו התלמידים מחמישה ימי פעילות חינוכית. בשנת הלימודים הנוכחית יפעלו מסגרות החינוך בימי חופשת פסח במשך חמישה ימים בשבוע שלפני החג, ובשנת הלימודים הבאה הם יפעלו חמישה ימים בחופשת החנוכה וחמישה ימים בחופשת הפסח. במגזר הערבי והדרוזי יינתנו חמישה ימים בחופשת האביב וחמישה בחופשת החורף.

המסגרת החינוכית תינתן לילדי הגנים בגילאי 3 עד 6 בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד, וכן לילדי כיתות א' עד ג'  בכל המגזרים ובכל מסגרות החינוך שבפיקוח משרד החינוך (כולל המוכר שאינו רשמי).

המסגרות החינוכיות יעניקו את כל השירותים הקיימים במשרד החינוך: צוותי חינוך מקצועיים, חוגים, מופעי תרבות, אבטחה כמקובל בשנת הלימודים, מדריכים וכל ציוד הכרחי אחר. כמו ביתר התכניות שמפעיל משרד החינוך גם תכנית זו תהיה דיפרנציאלית. המשמעות היא שיישובים מאשכול למ"ס 1 עד 4 יקבלו את מלוא השירותים החינוכיים בחינם, ביישובים חזקים יותר ישלמו ההורים 20 שקלים ליום, וביישובים חזקים תשלום ההורים יעמוד על 30 שקלים ליום.

בנט וכחלון מודיעים על קיצור החופשות

בנט וכחלון מודיעים על קיצור החופשותצילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך נפתלי בנט אמר: "ראינו את המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות, והבטחנו להביא פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים. היום אנחנו מקיימים. אנו יוצאים לדרך עם בתי הספר של החופש הגדול כבר בחופשת הפסח הקרובה ומקצרים את החופשה בחמישה ימים, כך נעשה גם בחופשת החנוכה הבאה.

"כמיליון ילדים מגיל גן ועד כיתה ג', יזכו ליהנות ממסגרת מוגנת, חינוכית וחוויתית בבית הספר ובגן הילדים. אחרי שטיפלנו בבעיית העומס בכיתות, והוספנו סייעת שנייה בגני הילדים, כעת אנו מקצרים את החופשות".

שר האוצר משה כחלון אמר כי המאמצים המשותפים לו ולשר החינוך נושאים פרי: "מורה מתחיל במשכורת של 8,000 שקל. אנחנו רוצים שיהיו מורים טובים. אסור לשכוח את האוכלוסיות שקשה להן. המהלך הזה גם עוזר להן, גם מצמצם פערים וגם מאפשר למשפחות ליהנות מהפרויקט הזה. כל תוכנית כזאת היא עבורי משאת נפש, היא הגשמת חלום".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב אמר: "התכנית 'בתי הספר של החגים' היא מפנה גדול, בו לוקח משרד החינוך אחריות על שעות הפנאי של התלמידים, מעניק להם יותר מסגרות חינוכיות ומייצר מציאות דיפרנציאלית חדשה, במטרה אחת ברורה - צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכולם.

"השנה נפעיל את המסגרות במשך חמישה ימים, בפסח, ובשנת הלימודים הבאה כבר ניישם את התכנית במתכונת מלאה בעשרה ימים".

ראש ארגון "הורים עובדים לשינוי, יערה ישורון, בירכה על המהלך שעליו הוכרז, ואמרה: "שר החינוך אמר במסיבת העיתונאים כי 'זה לא עוד רפורמה אלא צדק היסטורי'. זה כל כך נכון, כי הצדק הזה, שאנחנו ב'הורים עובדים לשינוי' עובדים עליו בעשור האחרון, יהפוך אוכלוסיות שלמות לכאלה שלא זקוקות לצדקה. 

"הוא ייתן לילדים, מכל שכבות האוכלוסייה, מענה איכותי, מוגן ובטוח, בזמן שההורים שלהם יכולים לצאת לעבודה ולפרנס אותם בראש ולב שקטים, בידיעה שהם נמצאים במקום הטוב ביותר עבורם, עם הצוות שהם אוהבים - בתוך מערכת החינוך.

"התכנית הזו הופכת את בתי הספר למקום שלילדים גם כיף וטוב לבוא אליהם, ופותרת את היעדר הסנכרון באופן משלים ומיטבי, תוך תגמול המורים, בדיוק כמו שחלמנו וקיווינו. תודה ענקית לכל השותפים בדרך, ובראשם לשר החינוך שהוכיח שזה אפשרי".