מסר "מרגיע" מאיראן: "לא בדרך למלחמה אזורית"

בריאיון ל-CBS אמר שר החוץ האיראני כי הוא לא מאמין שייפתח עימות אזורי, אך תקף את ישראל ש"ממשיכה להפר את החוק הבינ"ל". הוא הזהיר כי ארצו תאיץ העשרת אורניום אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 17:18 ז באייר התשעח

מסר "מרגיע" מאיראן: "לא בדרך למלחמה אזורית"
שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, צילום: Gabriel Petrescu / Shutterstock.com

"אני לא מאמין שאנחנו בדרך למלחמה אזורית", כך אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בריאיון לתכנית FaceThe Nation ששודר היום (א') ברשת CBS. הדברים נאמרו על רקע המתיחות בשבועות האחרונים, בעקבות הריגתם של שבעה איראנים בתקיפה הישראלית בבסיס T-4 בסוריה.  

למרות המסר "המרגיע", הדגיש זריף כי "ישראל ממשיכה להפר את החוק הבינלאומי באופן תדיר תחת המחשבה כי ארה"ב מספקת לה סיוע ומייצרת לה 'מסכי עשן' להסתתר מפני הפעולות שהיא מבצעת. 'מסכי העשן' האלה אינם מספקים את הסחורה יותר ואיש לא מאמין להם".

לדבריו, "ארה"ב צריכה ללמוד איך להתנהג עם מדינות ריבוניות, במיוחד כאלה שאינן תלויות בסיוע האמריקני ויכולה לשרוד לא רק שבועיים ללא הסיוע אלא 40 שנה".

הוא הוסיף כי "ארה"ב צריכה לשנות את גישתה. עליה לתת הרבה יותר כבוד. אי אפשר להתחיל משא ומתן כשמפגינים כזה חוסר כבוד כלפי מדינה, כלפי אזרחיה וכלפי הממשלה השולטת בה, כשהיא קוראת בריש גלי להפיל את השלטון. זה לא משאיר מקום לדיאלוג פורה. זה מצריך שינוי גישה ושינוי שפה".  

זריף הזהיר כי "איראן לא מעוניינת להשיג פצצת אטום, אבל תגובה הגיונית ליציאה אמריקנית תהיה חזרה להעשרת אורניום. אמריקה אף פעם לא הייתה צריכה לפחד שאיראן תייצר פצצה גרעינית, אבל אנחנו נפעל במרץ להעשרת הגרעין".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן