מספר 3? נשיא צ'כיה האיץ את העברת שגרירות ארצו לירושלים

מילוש זמאן דוחף להעברת שגרירות ארצו לבירה כבר בחודשים הקרובים, כך דווח בעיתון צ'כי ששיתף שגריר ישראל במדינה. בחודש מאי צפויות ארה"ב וגואטמלה להיות המדינות הראשונות לבצע מהלך זה

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/03/18 23:08 כא באדר התשעח

מספר 3? נשיא צ'כיה האיץ את העברת שגרירות ארצו לירושלים
נתניהו וזמאן, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

צ'כיה צתכננת ללכת בעקבות ארה"ב וגואטמלה ולהיות המדינה השלישית שתעביר את השגרירות שלה בישראל מתל אביב לירושלים, כך דווח היום (חמישי) באחד בכלי התקשורת במדינה.

שגריר ישראל בצ'כיה, דניאל מירון, פרסם בחשבון הטוויטר שלו דיווח של העיתון "לידוב נוביני" בו נכתב כי הנשיא המקומי מילוש זמאן מתכנן להוציא את המהלך לפועל כבר בחודשים הקרובים.

"עדכון מפראג", צייץ מירון, "הנשיא זמאן רוצה שצ׳כיה תצטרף ליוזמת הנשיא טראמפ להעברת השגרירות לירושלים". יש לציין כי כבר לאחר הודעתו של נשיא ארה"ב על העברת שגרירות ארצו לירושלים, הצהיר גם זמאן כי הוא מתכנן לעשות דבר דומה ובחודש שעבר נועדו אנשים מטעמו עם אנשי משרד החוץ הישראלי בנושא.

הידיעה בשיתף שגריר ישראל בצ

הידיעה בשיתף שגריר ישראל בצ'כיהצילום: צילום מחשבון הטוויטר של דניאל מירון

לצד זה, דווח בעיתון הצ'כי, כי המהלך עלול להיתקל בקשיים שכן משרד החוץ המקומי עדיין מתנגד להעברת השגרירות ובנוסף לא אותר מבנה מתאים שיכול לשמש את השגרירות הצ'כית בבירה.

כזכור, לפני מספר שבועות הודיעו בבית הלבן כי מועד העברת השגרירות האמריקנית לירושלים נקבע ב-14 לחודש מאי הקרוב,יום לאחר יום ירושלים. כמו כן, על רקע פגישתם של נתניהו ונשיא גואטמלה בתחילת השבוע, גם המדינה מאמריקה המרכזית עדכנה כי יומיים לאחר מכן תעלה את השגרירות שלה לירושלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן