מנסה שוב: הצעת החוק לסיפוח ההתיישבות של חברת השמאל

על רקע החלטת מרכז הליכוד, ביקשה ח"כ נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני לחדש את הצעת החוק שלה בנושא החלת הריבונות. מטרתה, להביך את ממשלת נתניהו שלטענתה על אף ההצהרות אינה מציגה חזון מדיני ברור, "ובפשטות – בואו נחשוף את פרצופם האמיתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/18 14:29 טז בטבת התשעח

מנסה שוב: הצעת החוק לסיפוח ההתיישבות של חברת השמאל
מנסה להביך את הממשלה. ח"כ נחמיאס ורבין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על רקע הצבעת מרכז הליכוד בתחילת השבוע, בנוגע להחלת הריבונות על שטחי יהודה שומרון ובקעת הירדן, מנסה ח"כ איילת נחמיאס ורבי מהמחנה הציוני להגיש שוב הצעת חוק בניסיון להביך את הממשלה.

במכתב ששלחה ליו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, היא ביקשה לאור החלטת מרכז הליכוד, "להעלות במליאה את הצעת החוק לסיפוח שטחי C אשר הנחתי לפני כשנה".

לדבריה, "למפלגת שלטון אשר באופן מודע פועלת כנגד האינטרסים הלאומיים ארוכי הטווח של ישראל, יש להעמיד מראה אשר תבהיר אחת ולתמיד לאן פניהם. ובפשטות – בואו נחשוף את פרצופם האמיתי, ובהקדם".

בחודש פברואר האחרון הגישה ח"כ נחמיאס ורבין הצעת חוק לסיפוח שטחי C במטרה לבחון את מידת הרצינות של הממשלה בכל הקשור להחלת הריבונות. בדברי ההסבר להצעה נכתב בין היתר כי "מטרתה של הצעת החוק היא לאתגר ולהציב מראה כנגד האופן שבו פועלת הקואליציה בשיטות של סיפוח זוחל, באין פעילות מדינית ממשית".

עוד צויין בהקדמה ליוזמה כי ''צריך לחשוף את פני הממשלה המשותקת ביותר אי פעם מבחינת מדינית ולשאול אותה: ממשלת ישראל האם את רוצה לשלוט בשני מיליון פלסטינים או לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית? אם הממשלה ושריה תומכים בהחלת החוק על שטחי C, או יותר מכך, בכל שטחי יהודה ושומרון, יתכבדו ויעשו זאת. זאת אינה הציונות נוסח בן־גוריון וגם לא נוסח בגין".