מנסה לעקוף את טראמפ: דרישות אבו מאזן מהאיחוד האירופי

לאחר שהבית הלבן הכיר בירושלים בכירת ישראל ואיים על הפלסטינים בקיצוץ כספי הסיוע, צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית להיפגש עם בכירים באיחוד ולבקש מהם שיתרגמו את התנגדותם לעמדת הנשיא האמריקני למשים פוליטיים בשטח

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/18 09:50 כד בטבת התשעח

מנסה לעקוף את טראמפ: דרישות אבו מאזן מהאיחוד האירופי
טראמפ ואבו מאזן בנאום משותף, צילום: פלאש 90. STR

חברות מלאה באו"ם והכרה בירושלים המזרחית כבירת מדינת פלסטין, אלה חלק מהדרישות שמתכוון להציג יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשרי האיחוד האירופי שהוא עתיד לפגוש לקראת סוף החודש.

בעיתון "אל חייאת", שיוצא לאור בלונדון צוטט הבוקר (חמישי) בכיר פלסטיני כשהוא מסביר את רשימת התנאים שאבו מאזן מתכוון להציב לאיחוד האירופי.

הדרישה המרכזית לפי אותו בכיר, בפגישה שתתקיים בבריסל ב-22 לחודש, תהיה "להכיר במדינת פלסטין בגבולות 1967, שבירתה היא מזרח ירושלים". בנוסף לכך צפוי יו"ר הרשות לבקש חברות מלאה באו"ם והגדלת הסיוע הכספי לפלסטינים, זאת על רקע איום ארה"ב כי תקצץ בכספים שהיא מעבירה לרמאללה באופן קבוע.

לטענת אותו גורם פלסטיני, "מנהיגים אירופים רבים התלוננו בפני אבו מאזן כי הממשל האמריקאי לא הודיע להם מראש על תוכניותיו ביחס לירושלים, וכי הם לא היו מעורבים במאמצים הללו". לכן צפוי אבו מאזן לתרגם את אי שביעות הרצון הזו למעשים בשטח.

לצד זה, גורם דיפלומט בכיר צוטט בעיתון כאומר כי "האיחוד סבור שהצד הפלסטיני לא מראה רצינות רבה בחיפוש אחר אלטרנטיבה לתיווך האמריקאי בתהליך השלום". לדבריו, "תמיד ביקשנו מהצד הפלסטיני עמדה ברורה בנוגע לחסות הבינלאומית לתהליך השלום, אבל הם תמיד נטו לצד האמריקאי. הם מדברים על חבילת דרישות, והאירופים מעדיפים לשמוע דרישה אחת ולראות מאמץ רציני להגיע אליה".