מנכ"ל הרבנות על האשמות הבכיר במשרד הדתות: "אין דנים אדם בשעת צערו"

"מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל הרבנות אני עסוק בלשפר את שירותי הרבנות", אמר הרב משה דגן בתגובה להאשמות עמיחי פילבר כי הוא אינו מסוגל להוביל את מערך הכשרות. מייסד השגחה פרטית: "מי שמלכתחילה הרסה את הכשרות - זו הרבנות הראשית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/04/18 09:54 י באייר התשעח

מנכ"ל הרבנות על האשמות הבכיר במשרד הדתות: "אין דנים אדם בשעת צערו"
מנכ"ל הרבנות הראשית, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התפטרותו של בכיר במשרד לשירותי דת, שפורסמה אמש (שלישי) והאשמות שהטיח ברבנות הראשית על יכולתה לשפר את מערך הכשרות, היוו עבור מייסד ארגון "השגחה פרטית" הוכחה לצדקת דרכו ברבנות הראשית לעומתו, התנערו מהטענות.

"הרבנות הראשית נמצאת על הכביש המהיר לאובדן מוחלט של אמון הציבור", אמר היום הרב אהרון ליבוביץ' בתגובה להתפטרותו של מנהל מחלקת אסדרה-כשרות במשרד לשירותי דת, עמיחי פילבר.

פילבר הודיע למנכ"ל המשרד כי החליט לפרוש מאחר ולטענתו, "בחצי שנה שעברה הוכח מעבר לכל ספק שלמנכ"ל הרבנות הראשית ולאגף הכשרות הארצית אין שום מסוגלות להוביל את הכשרות לחוף מבטחים, ולמרות שחלפו כמעט שנתיים מאז הפעיל בג"ץ את הספירה לאחור - אין לרבנות אפילו תחילתה של תוכנית להסדרת מערכת הכשרות".

הרב ליבוביץ ציין כי "במכתב ההתפטרות האמיץ שלו, עמיחי פילבר חשף מבפנים את האמת שאנחנו ב'השגחה פרטית' צועקים מבחוץ כבר שנים: מי שמלכתחילה הרסה את הכשרות - זו הרבנות הראשית, ומי שמונעים שיקום שלה - הם כל אלו שמתעקשים לשמר את המונופול הכושל ובו-בזמן להשמיץ את מי שמציעים חלופה ראוייה".

עוד הוא אמר כי "הציבור בישראל צמא לשירותי דת טובים, וכשהוא מגיע לרבנות הראשית - הוא מוצא באר מורעלת. כשרות הלכתית ואיכותית לאורך זמן - אפשרית רק בתנאי תחרות. מי שאפילו היום לא מצליח להבין את זה, ימצא את עצמו מחר לא רלוונטי".

מתמזג עם צהר. הרב ליבוביץ

מייסד השגחה פרטית. הרב ליבוביץצילום: נועם פיינר

מנכ"ל הרבנות הראשית, הרב משה דגן, התייחס להאשמות פילבר ואמר כי "אין דנים אדם בשעת צערו אין בכוונתי להתייחס לטענותיו של מר פילבר בשעת צערו. מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל הרבנות אני עסוק בלשפר את שירותי הרבנות ככל הניתן וכפי שהצלחנו בסייעתא דשמיא בשיפור מערך הבחינות של הרבנות וייעול כל מחלקות הרבנות כך נשפר את מערך הכשרות. הרב הראשי ומועצת הרבנות הראשית הטילו עליי לעמוד בראשות צות ההיגוי ליישום מתווה הכשרות ואנו פועלים לילות כימים להשלמת המתווה על פי לוח הזמנים שנקבע".

מהרבנות הראשית נמסר: "בימים אלו עסוק צוות ההיגוי ליישום מתווה הכשרות שנכתב על ידי הוועדה המייעצת להסדרת מערך הכשרות לרב הראשי הגר"ד לאו. בראשות הוועדה עמד הרב מיכה הלוי ומסקנות הוועדה התקבלו ואושרו על ידי מועצת הרבנות הראשית. בפני הוועדה הוגשו הצעות שונות להסדרה בתחומים שונים וביניהן הצעתו של מר פילבר, שלא התקבלה על ידי חברי הוועדה. במאמר מוסגר נציין כי הצעה זו שנדחתה עי הוועדה הוצעה בעבר על ידי מר פילבר ברפורמה שקידם הרב בן דהאן אך מר פילבר לא השכיל לקדמה חרף המנדט שקיבל בקדנציה הקודמת. תמוה שפילבר בחר לנסות לקדם הצעה למרות שנדחתה על ידי מרבית אנשי המקצוע בתחום הכשרות ועל ידי הוועדה המייעצת ויחד עם זאת הוא בוחר להשמיץ את צוות ההיגוי ואת העומד בראשה".

"צוות ההיגוי ליישום המתווה שבראשותה עומד הרה"ג הרב יעקב גליקסברג רב העיר גבעתיים ומנכ"ל הרבנות הרב משה דגן וחברים בה בין היתר בכירים ברבנות ובמשרד לשירותי דת וביניהם מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס מתנהל במקצועיות תוך שיתוף פעולה מלא בין כלל הגורמים כל זאת במטרה לשפר את מערך הכשרות במדינת ישראל. בין הרבנות הראשית לבין המשרד לשירותי דת היו חילוקי דעות מקצועיים לגבי תחומי עיסוקו של מר פילבר, שלגביהם הייתה הסכמה עם הנהלת המשרד לשירותי דת, ומסיבות השמורות עמו בחר פילבר להכפיש ולתלות את פרישתו בכך".

"אנו שמחים לבשר כי חרף הערכותיו הפאסמיות של מר פילבר, וועדת ההיגוי עומדת בישורת האחרונה ליישום מתווה הכשרות ותכנית ההסדרה שתצא לדרך בקרוב על פי לוח הזמנים שנקבע".