מנהרה התקפית הושמדה בשטח ישראל

תוואי המנהרה זוהה וסוכל בפעולה הנדסית בצד המזרחי של גדר הגבול עם עזה. צה"ל: "הפרות הסדר האלימות הן כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע". ליברמן: "פותחים שבוע בהישג מודיעיני ומבצעי מרשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/18 10:10 ל בניסן התשעח

מנהרה התקפית הושמדה בשטח ישראל
המנהרה שהושמדה, צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל השמידו בסוף השבוע מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס, שחדרה לשטח ישראל במרחב ג'באליה. תוואי המנהרה זוהה וסוכל בפעולה הנדסית בשטח ישראל, בהובלת פיקוד הדרום, אוגדת עזה, אגף המודיעין, חיל האוויר ומפא"ת. התוואי זוהה בשלב מוקדם והיה במעקב כוחות הביטחון עד סיכולו.

נקודת סיכול המנהרה בחודש אפריל 2018

נקודת סיכול המנהרה צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "בחודשים האחרונים וביתר שאת בשבועות האחרונים פועל ארגון הטרור חמאס במטרה להפוך את מרחב הגדר לאזור טרור ולחימה. הפרות הסדר האלימות הן כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע. צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל או בריבונותה, וימשיך לפעול בנחישות כנגד טרור מכל סוג".
 
עוד נאמר כי "צה"ל מבצע תהליך שיטתי, מבצעי מודיעיני וטכנולוגי לאיתור וחשיפת מנהרות טרור לצד בניית מכשול להגנת אזרחי ישראל וריבונותה. חמאס מוסיף להשקיע משאבי עתק במאמצי טרור חסרי תוחלת במקום להשקיע אותם לרווחת תושבי הרצועה.
 
"צה"ל ימשיך לפעול ולבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אין בפעילותו משום כוונה לדרדר את המצב הביטחוני, אך עם זאת צה"ל ערוך למגוון תרחישים".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס להשמדת המנהרה וכתב בטוויטר: "פותחים שבוע בהישג מודיעיני ומבצעי מרשים עם השמדתה של מנהרת טרור נוספת, הארוכה והעמוקה ביותר שנחשפה עד כה. מנהרה שבחפירתה הושקעו מיליוני דולרים, כסף שבמקום להקל על מצוקת התושבים, טבע בחול. תושבי עזה, חמאס שורף את הכסף שלכם על מנהרות לשום מקום. על כולן נשים את היד".