מנדלבליט מתנגד וההצבעה על מניעת משכורות ממחבלים תדחה

בעקבות התנגדותו של היועמ"ש, ח"כ אלעזר שטרן ייאלץ לחכות עם קידום הצעת החוק שלו, שקוראת תיגר על מימון מחבלים ע"י הרשות הפלסטינית. "לא יכול להיות שמחבלים יקבלו משכורות על כך שרצחו יהודים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/06/17 10:59 יז בסיון התשעז

מנדלבליט מתנגד וההצבעה על מניעת משכורות ממחבלים תדחה
יוזם הצעת החוק, ח"כ אלעזר שטרן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הצעת חוק, שנועדה להילחם בתשלומי המשכורת של הרשות הפלסטינית למחבלים, הייתה אמורה לעלות היום (ראשון) להצבעה בועדת השרים לענייני חקיקה. עם זאת, בעקבות התנגדות של היועמ"ש מנדלבליט, היא צפויה להידחות בשבוע.

ההצעה, אותה יזם ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד', מורה על קיזוז המשכורות שמשולמות למחבלים מהתשלומים השנתיים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. בליכוד טוענים כי הם מעוניינים לקדם את החוק, אך מאחר ומנדלבליט מתנגד לכמה סעיפים, הם נאלצים לדחות את ההצבעה בשבוע.

יתכן ולמרות התנגדותו של היועמ"ש, תנסה סיעת 'יש עתיד' לקהעלות את ההצעה למליאת הכנסת ובכך אולי להביך את הקואליציה בכך שתגרום לה להצביע נגד חוק המזוהה מאוד עם השקפת עולמם של בוחרי הימין.

תמיכה במחבלים ברשות הפלסטינית

תמיכה במחבלים ברשות הפלסטיניתצילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ח"כ שטרן עצמו אמר כי "חייבים לעשות סוף לעובדה שמחבלים ובני משפחותיהם מקבלים תשלום עבור רצח של ישראלים. לא יכול להיות שמחבלים יקבלו משכורות על כך שרצחו יהודים. המדינה חייבת לעשות הכל כדי להילחם בטרור, החוק הזה הוא קריטי לביטחון הלאומי של ישראל''.

לדבריו, "התשלומים שמעבירה הרשות למחבלים הם לא רק הסתה אלא גם תמריץ לביצוע פעולות טרור. הרשות למעשה מעודדת פעולות רצח של ישראלים, מחובתנו לעצור את זה".

ממשרד המשפטים נמסר כי "בניגוד לפרסומים שונים בנוגע להצעת החוק בעניין "קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בטרור", נבקש להבהיר כי היועץ המשפטי לממשלה קבע כי לא קיימת מניעה משפטית לקדם את ההצעה."