מנדלבליט מצפצף על הממשלה: דינה זילבר תמשיך לעסוק ב'הדרת נשים'

בשבוע שעבר שמחו לא מעט על פרסום החלטת הממשלה שקבעה כי נושא הטיפול בהדרת נשים יועבר מהמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר אל המשרד לשיוויון חברתי. ארגון 'חותם' מפרסם מכתב של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט שמצנן את ההתלהבות: "עו"ד זילבר תמשיך לשאת באחריות מטעמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/17 11:39 ו באלול התשעז

מנדלבליט מצפצף על הממשלה: דינה זילבר תמשיך לעסוק ב'הדרת נשים'
פועל בניגוד לרצונה. מנדלבליט ושקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

למי שהיה צריך עוד הוכחה לעובדה שראש הממשלה האמיתי במדינת ישראל הוא היועץ המשפטי לממשלה קיבל אותה היום. ארגון חותם מפרסם מכתב של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט ובו הוא מבהיר לשרת המשפטים איילת שקד ולשרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל כי למרות החלטת הממשלה להעביר את הטיפול בנושא הדרת נשים מהמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר לאחריות המשרד לשיוויון חברתי הוא עדיין רואה בזילבר האחראית מטעמו לנושא.

בסוף השבוע פורסם כי  אחרי שנים שבהן עמדה המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בחוד החנית של המאבק בהדרת נשים, החליטה הממשלה ליטול את סמכויותיה בנושא זה ולהעבירן לידי הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי. עוד פורסם כי למעשה ההחלטה מסירה את השיניים המשפטיות מסוגיית ההפרדה המגדרית, ומעבירה את הטיפול בנושא לידי משרדי הממשלה השונים. המשרדים יקבעו את המדיניות, כאשר המשרד לשוויון חברתי ירכז את העיסוק בסוגיה מול משרדי הממשלה.

בארגון 'חותם' מפנים היום למכתב של היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט בו כותב היועמ"ש לשרה איילת שקד ולשרה גילה גמליאל לאחר החלטת הממשלה כי עו"ד זילבר תמשיך לשאת באחריות מטעמו "לטיפול בהיבטים המשפטיים העקרוניים הקשורים בנושא של המאבק בתופעת הדרת הנשים" כלשון המכתב.

בארגון קוראים שלא להסתפק בשינויים שבוצעו כעת אלא לתקן את החלטת הממשלה מהייסוד ולאמץ בהקדם את הצעת התיקון "למרות השינויים הקלים כעת, ומכיוון שטרם בוטלה החלטת הממשלה בנושא זה, קיים חשש שגם תחת הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי יהיו ניסיונות של כפייה ליברלית ופגיעה בציבור גדול".

"אנו קוראים לממשלת ישראל להשלים את המהלך ולשנות את החלטת הממשלה, כך שהממשלה תכיר בזכות הדמוקרטית של קהילות דתיות לקיים חיי תרבות ודת בהתאם למסורת וההלכה היהודית" קראו בארגון.