מנדלבליט: החוק הצרפתי יהפוך את תפקיד ראש הממשלה לעיר מקלט של עבריינים

היועץ המשפטי לממשלה יצא בחריפות נגד הצעת החוק של הליכוד וטען כי היא מהווה "פגיעה מהותית בשלטון החוק, בעיקרון השוויון בפני החוק, ובאמון הציבור. העובדה שצריך להסביר מדוע הדבר איננו מתקבל על הדעת, היא כשלעצמה איננה מתקבלת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/10/17 11:30 ד בחשון התשעח

מנדלבליט: החוק הצרפתי יהפוך את תפקיד ראש הממשלה לעיר מקלט של עבריינים
היועמ"ש מנדלבליט, היום, צילום: רועי עלימה, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה יצא היום (שלישי) בחריפות נגד הצעת "החוק הצרפתח" של הליכוד וטען כי בכך יהפוך תפקיד ראש הממשלה למקלט עבור עבריינים.

בכנס של פורום קהלת בירושלים אמר מנדלבליט כי במידה והחוק, שאמור למנוע חקירות מראש ממשלה מכהן, יעבור בכנסת, "תפקיד ראש הממשלה, התפקיד החשוב ביותר במדינה, יהפוך ל'עיר מקלט' עבור אותו עבריין".

לדבריו, "האמת צריכה להיאמר – עצם העובדה שצריך להסביר מדוע הדבר איננו מתקבל על הדעת, היא כשלעצמה איננה מתקבלת על הדעת. זוהי פגיעה מהותית בשלטון החוק, בעיקרון השוויון בפני החוק, ובאמון הציבור".

לטענתו, המצב הנוכחי הוא מאוזן ולוקח בחשבון את שלל האינטרסים והשיקולים שיש בחקירת נבחרי ציבור ובהם ראש ממשלה, ''על פי כללי החסינות של חברי הכנסת, חקירה נגד חבר כנסת, ובתוך כך נגד ראש ממשלה, אינה יכולה להיפתח בשל מעשה שעשה אותו נבחר ציבור במסגרת מילוי תפקידו כחבר כנסת''. הוא הדגיש כי ''פתיחתה של חקירה נגד ראש ממשלה מותנית באישורו האישי של הגורם הבכיר ביותר במערכת אכיפת החוק – היועץ המשפטי לממשלה, וכך גם החלטה על הגשת כתב אישום. יתר על כן, ההחלטות הללו מתקבלות מטבע הדברים ביסודיות ובזהירות''.