ממשל טראמפ מעביר הילוך: המטרה - פגישה בקרוב בין נתניהו לאבו מאזן

בכירי ממשל טראמפ, ביניהם חתנו ג'ראד קושנר, נועדו עם ראש הממשלה בנושא התהליך המדיני אותו רוצים בבית הלבן לקדם. מאוחר יותר הם נפגשו גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/06/17 08:58 כח בסיון התשעז

ממשל טראמפ מעביר הילוך: המטרה - פגישה בקרוב בין נתניהו לאבו מאזן
נתניהו קושנר פרידמן וגריבלט בפגישה, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

הממשל האמריקני ממשיך בניסיונתיו להתניע את התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. אמש (רביעי) נפגשו חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ראד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארה"ב ישראל דיוויד פרידמן, עם ראטש הממשלה בנימין נתניהו ודנו עמו בנושא.

בפגישה, שהוגדרה על ידי שני הצדדים כחיובית, נידונו המהלכים הבאים אותם צריכה לעשות ישראל, לפי העמדה האמריקנית ובשיתוף עם הצד הישראלי.

בממשלו של טראמפ, כך עלה מהפגישה, עלה כי הם מבינים שהשגת שלום כולל עשויה לקחת זמן רב, אך הם נחושים ליצור אווירה שתעזור לקדם אותו.

מאוחר יותר, קושנר וגרינבלט נפגשו גם גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. דוברו של יו"ר הרשות אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'וואפא', כי קושנר דיבר על מחוייבתו של הנשיא טראמפ לקידום הסכם השלום בין הצדדים.

עוד הוסיף הדובר, כי בפגישה התחייב אבו מאזן לתמוך בפתרון שתי מדינות עם הקמתה של מדינה פלסטינית בגבולות 1967 והפיכת ירושלים המזרחית לבירתה. קושנר וגרינבלט צפויים לשוב לארה"ב ולעדכן את הנשיא האמריקני בנאמר. יש לציין כי אחת ממטרות האמריקנים היא להפגיש בקרוב בין נתניהו למקבילו הפלסטיני