ממשלת ארה"ב כבר בירושלים, ומה עם ממשלת ישראל?

סרטון אנימציה שיצא לקראת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, קורא לממשלת ישראל ושריה לעלות לבירה ולהעביר אליה את היחידות הממשלתיות שאינן בעיר. צפו!

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/18 09:07 כח באייר התשעח

ממשלת ארה"ב כבר בירושלים, ומה עם ממשלת ישראל?
שגרירות ארה"ב בישראל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

תנועת "התעוררות" בירושלים פרסמה בסוף השבוע סרטון שהפיקה, בו הנשיא טראמפ קורא כביכול לשרי ישראל להצטרף אליו ולעלות לירושלים - כפי שעתידה ממשלתו לעשות מחר (ב') עם חניכת השגרירות האמריקנית בבירת ישראל.

בסרטון נראים כל שרי הממשלה מתחמקים מהקריאה לעלות לבירה מסיבות שונות. דרך הסרטון נמתחת ביקורת על כך שדווקא ממשלת ישראל ממשיכה להפעיל יותר מ-130 יחידות ממשלתיות מחוץ לירושלים, זאת בעוד הנשיא טראמפ עשה צעד כביר להכרה בירושלים כבירת ישראל.

הסרטון, שהופק בטכניקה ייחודית של בובות מיניאטוריות בשילוב אנימציה ממחיש את האבסורד וחוסר ההיגיון לכאורה שמאחורי המציאות הקיימת בה ממשלת ימין לא פועלת לחיזוק עיר הבירה והכרה בירושלים אלא להפך - ממלאת פיה מים.

עופר ברקוביץ', מועמד לראשות העיר ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות: "בפתחה של שנת ה-70 למדינת ישראל, שעה שבת בריתנו העיקרית- ארה"ב, עושה צעד משמעותי שסופג לא מעט ביקורות שליליות בזירה הבינלאומית, ממשלת ישראל לא עושה את המצופה ממנה ולא אוכפת את העברת יחידות הממשלה לירושלים.

"שרי ממשלת ישראל מדברים גבוהה בשבחה של ירושלים, אבל נמנעים מהפעולה החשובה ביותר מבחינתם לחיזוק כלכלת העיר. דווקא כעת עליהם לעשות חשבון נפש עמוק.

"אם ממשלת ישראל רוצה לחזק את ירושלים ורואה בה את בירת ישראל, היא חייבת להורות על סנקציות משמעותיות כנגד משרדים הפועלים מחוץ לעיר, ועל הקצאת תקציב משמעותי לנושא זה. אסור להמשיך לעבור על חוקי יסוד ועל החלטות הממשלה שלה עצמה. זו סחבת של למעלה מעשור! הגיע הזמן שתושבי ירושלים ייהנו מהעובדה שמדובר בבירת ישראל ושהממשלה תפעל בצורה מיידית ונחושה לחיזוק כלכלתה".