ממוגן ומסוכן: ביו"ש טוענים לסכנת חיי תלמידים הנוסעים באוטובוסים הממגונים

הורים לתלמידים ביהודה ושומרון מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים, במידה ולא יועברו תקציבים לרכישת אוטובוסים ממוגנים חדשים. זאת בעקבות שורת מקרים בהם כלי הרכב הישנים עלו באש, או איבדו את הבלמים במהלך הסעת ילדיהם. ח"כ יוגב: "זו סכנת חיים ממשית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/17 07:24 ח באלול התשעז

ממוגן ומסוכן: ביו"ש טוענים לסכנת חיי תלמידים הנוסעים באוטובוסים הממגונים
אוטובוס ממוגן נשרף בדרך לבית אל, צילום: דוברות ח"כ יוגב

הורים לתלמידים ביהודה ושומרון החליט למחות כגד הרשויות, בדרישה שמערך האוטובסים הממגונים שמסיע את ילדיהם לבתי הספר יעבור שדרוג משמעותי מאחר והוא מהווה עבורם סכנה.

בחלק מהיישובים איימו לפתוח בשביתה ולא להתחיל את שנת הלימודים הקרובה. מאבק ההורים הגיע על רקע מספר מקרים בהן האוטובוסי הממגונים התחממו יותר על המידה במהלך הנסיעות וחלקם אף עלו באש.

רק לפני כחודשיים אוטובוס ממוגן, שהסיע ילדים לקייטנה בבית אל, עלה באש כתוצאה מתקלה טכנית לא ברורה. כלי הרכב שנשרף וכמוהו עוד רבים, עבר יותר ממיליון קליומטרים ונכנס לפעילות לפני יותר מ-16 שנה. יש לציין כי במקרה הנ"ל הנהג פתח במהירות את דלתות האוטובוס והילדים ברחו מהכלי הבוער ללא נפגעים.

אוטובוס שרוף ביהודה ושומרון

אוטובוס שרוף ביהודה ושומרוןצילום: דוברות ח"כ יוגב

במקרים נוספים דווח על כך שחלק מהאוטובסים אבדו את יכולת הבלימה שלהם בזמן נסיעה. אחת הטענות שעלו מצד התושבים, היא שויכוח בין משרד האוצר לוועדת הכספים הוא זה שמביא לכך שהמועצות המקומית אינן יכולות לרכוש אוטובוסים ממוגנים חדשים. ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי אמר כי "מדובר בסכנת חיים של ממש".

לפני מספר שבועות הוא קרא שלא לעכב את העברת התקציב מאחר ומדובר בסכנת חיים, "לצערי הרב, סכום כסף שהובטח לצורך מיגון, חידוש ושיפוץ צי האוטובוסים המוגנים ביו״ש, מעוכב זמן רב למרות שהובטח לנו בועדת החוץ והביטחון שהכסף יועבר באופן מיידי. אני קורא לכל הנוגעים בדבר, ולועדת הכספים של הכנסת, להעביר את הכסף מיד, זו סכנת חיים ממשית. במיוחד שמדובר בסכום שכבר אושר על ידי האוצר"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן