מלחמת הקרדיטים על הפצצת הכור עולה דרגה

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק הגיב הערב לתקיפת הכור הסורי ולא חסך את ביקורתו על ראש הממשלה באותה עת - אהוד אולמרט: "הדבקות באמת היא לא החלק החזק באישיות של אולמרט, זה כבר נידון בבתי המשפט".

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/18 20:54 ה בניסן התשעח

מלחמת הקרדיטים על הפצצת הכור עולה דרגה
אהוד ברק ואהוד אולמרט, צילום: עמית שאבי-פול / פלאש 90

בראיון ל"חדשות שש" סיפר ברק כי הפעולה החלה להתגבש בזמן בו ישב עמיר פרץ על כיסא שר הביטחון ובעקבות זכייתו של ברק בפריימריז, החליף אותו בתפקידו. "כשהגעתי מצאתי שיש עבודות מתקדמות להריסת הכור", והיה צורך גדול מאוד לפעול במהירות האפשרית טרם יוודע התכנון לסורים. ברק סיפר כי עמד על כך שיוכנו שתי תכניות העומדות בשני קריטריונים: ראשית, שנהרוס בוודאות את הכור ושבוודאות כמעט מוחלטת הפעולה מול סוריה לא תורחב".

תזמון הפעולה ואופן ביצועה לא היו מוסכמות על כל חברי הקבינט והאווירה הייתה מתוחה. לדברי ברק, אופן תפקודו של אולמרט כראש הקבינט דאז, לא היה מלהיב במיוחד וסייג את דבריו באומרו: "לא שלא הבנתי אותו, הוא היה מוטרד. זה אחריות כבדה, זה די אנושי לרצות לראות את זה כבר מאחורינו, אבל זה לא היה מוצדק". כזכור, ברק ביקש לדחות את ביצוע התכנית והואשם בכך שכל מטרתו היא לזכות לקרדיט כאשר הפעולה תתבצע בשלב מאוחר יותר. על כך אמר: "כנראה המקור הוא אולמרט. הייתי מודע לזה שנוצר איזה מתח כתוצאה מההתעקשות שלי, הוא הגיע לשיאו כשבאחד הקבינטים אולמרט ואחרים התחילו להתבטא במונחים אפוקליפטיים על מה שמחכה לנו מהדחייה ואז חלילה יהיה אסון גדול. אני לא אוהב טונים אפוקליפטיים בדיונים מבצעיים. צריך להודות בצער שהדבקות באמת היא לא החלק החזק באישיות של אולמרט, זה כבר נידון בבתי המשפט".