ח"כ סמוטריץ': "במשך שנים לקתה הציונות הדתית בתסביך 'כובע הטמבל והסנדלים"

מכון 'צורבא מרבנן' ערך את הכנס השנתי במשך שלוש שבתות בהן השתתפו מאות מגידי שיעורים מכל רחבי הארץ. ח"כ מועלם מסרה הרצאה למגידות השיעור ואמרה: "לראשונה בתולדות עם ישראל ישנה תוכנית סדורה לנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/17 16:37 כו בסיון התשעז

ח"כ סמוטריץ': "במשך שנים לקתה הציונות הדתית בתסביך 'כובע הטמבל והסנדלים"
הרב ליאור בכנס, צילום: דוברות

מכון 'צורבא מרבנן' ערך את הכנס השנתי במשך שלוש שבתות בהן השתתפו מאות מגידי שיעורים מכל רחבי הארץ 

הכנס נערך בהשתתפות הרבנים: הראשון לציון  הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לירושלים  הרב שלמה משה עמאר, נשיא מכון צורבא הרב יעקב אריאל, רב העיר קרית ארבע לשעבר הרב דב ליאור, רב העיר קריית אונו הרב רצון ערוסי, ראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא, ודיין בית הדין הגדול הרב ציון לוז.


מאות המשתתפים מרחבי הארץ התארחו במלונות 'כינר גליל' על שפת הכינרת ו'גני ירושלים', הזמר החסידי ישראל פרנס ליווה את התפילות והסעודות בשירה.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו כי "מרן אבי, הרב עובדיה יוסף, הקדיש חייו ללימוד והרבצת הלכה, מכון צורבא מדרבנן בראשותו של הרה"ג בן ציון אלגאזי עושה באמת מהפכה של ממש, שמח אני לראות את ספרי הלימוד דבר דבור על אופניו, ומתפעל אני לשמוע כיצד רבבות רבבות לומדים שותפים במפעל, חפץ השם יצליח בידי כל הלומדים והמלמדים בארץ ובעולם!" 

רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר אמר כי מזה דורות לימוד ההלכה הוא הוא אבן היסוד לחיבור עם ישראל לעולם של תורה, וכך בדיוק צריכים לדעת כי זהותה היהודית של מדינת ישראל תלויה ממש על אלפי לומדי ההלכה של צורבא מרבנן'

ח"כ בצלאל סמוטריץ הוסיף: "במשך שנים לקתה הציונות הדתית בתסביך 'כובע הטמבל והסנדלים' לא ידענו להוביל מהלכים בגדלות, אבל צריך לומר את האמת רק בעזרת חזון גדול ומהלכים גדולים ניצור מדינה גדולה. הרב אלגאזי מוביל חזון אדיר וזוכה לראות הצלחה ברחבי הארץ והעולם – אשריו ואשרי חלקו"

למכון 'צורבא מרבנן', אותו ייסד הרב מרדכי אליהו, ישנה תוכנית מרתקת ללימוד הלכה בשיעור המתקיים אחת לשבוע במאות קהילות בארץ ובעולם, כעשרת אלפים משתתפי השיעורים נהנים מדי שבוע. בנוסף בשנה האחרונה פתח המכון תוכנית שיעורים לנשים, וברחבי הארץ נפתחו כ-150 שיעורי צורבא נשים.

בנוסף, מפעיל המכון פרוייקטים ייחודים ללימוד הלכה בשיתוף משרד החינוך, צה"ל, שירות בתי הסוהר וכן מערך נרחב של שיעורי הלכה בתפוצות.

ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב אלגאזי: "אני שמח על קיום הכנס זו השנה העשירית, ומברך את מגידי ורכזי השיעורים אשר תורמים מעצמם במהלך כל השנה, אני מזמין את כל מי שחפץ ליבו בלימוד יסודי של כלל ההלכות הנוגעות לחיי המעשה לבוא ולהצטרף לאחד מ650 מרכזי הצורבא אשר פרושים ברחבי הארץ והעולם"

חבר הכנסת ויו"ר סיעת הבית היהודי, שולי מועלם, מסרה הרצאה למגידות השיעורים של תוכנית צורבא נשים, במהלך השיעור ציינה ח"כ מועלם: 'לראשונה בתולדות עם ישראל ישנה תוכנית סדורה לנשים בה משתתפות מדי שבוע אלפי לומדות מכל קצוות הקשת הדתית, במילה אחת – לומדות צורבא מרבנן – אשריכן!"